راهنما خرید ویبراتور دریلی در سال 1401

راهنما خرید ویبراتور دریلی در سال 1401

ویبراتور بتن یکی از لوازم و تجهیزاتی می باشد که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود وظیفه ویبراتور خارج کردن هوای داخل بتن است که  با این روش عمر و استحکام آن زیاد می شود. ویبراتور بتن به انواع مختلفی تقسیم می شود که شامل ویبراتور دیزلی و ویبراتور برقی و ویبراتور بنزینی و ویبراتور بادی می شود.
ویبره دریلی برقی همانطور که از نام آن مشخص است در جاهایی که برق در دسترس می باشد از این نوع ویبراتور بتن استفاده می شود برق مورد استفاده در این ویبراتورها از نوع تک فاز یاسه فاز می باشدکه برق نیز انرژی و نیروی لازم برای به حرکت درآوردن شیلنگ ویبراتور را تامین می کند‌ و دور خروجی این نوع از ویبراتورها ۲۸۵۰ دوردر دقیقه می باشد.


ساختار ویبراتور دریلی چگونه است؟


برخی از ویبراتور ها را با عنوان پرتابل می شناسند. این دسته از شیلنگ ویبراتور به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی می ‌توان آنها را حمل نمود. در چنین حالتی مولد که قاعدتاً یک الکتروموتور است، در حجمی کوچک همراه با شیلنگ ویبراتور شده و به آسانی توسط اپراتور ها قابل حمل خواهند بود.
در میان انواع ایده ها در ساخت شیلنگ ویبراتور پرتابل، ویبراتور دریلی نمونه مشهورتری می باشد. یک نوع از ویبراتور است که در قسمت مولد از یک ساختاری درست شبیه به دریل های آشنایی که داریم، بهره مند شده است. در ویبراتور دریلی، الکتروموتور های AC و DC بسته به نوع طراحی مورد استفاده قرار می ‌گیرند؛ اما اگر هدف رسیدن به یک نوع کاملاً پرتابل از طراحی ویبراتور دریلی باشد، مدل های DC نمونه ‌های کارآمدتری خواهند شد. چرا که می ‌توان آنها را با بهره گیری از باتری های قابل شارژ طراحی کرد و در این حالت دیگر نیازی به کابل برق نمی باشد.
ویبراتور دریلی در هر گونه و یا مدلی که باشد، همراه با ساخت هر برندی که شود، در جمع انواع قدرتمند از شیلنگ ویبراتور قرار نمی‌ گیرد. چرا که در انواع AC و یا DC فاقد موتور های حجیم و قدرتمندی هستند. همه قدرتی که آنها می ‌توانند تولید کنند، کمی بیشتر از یک دریل معمولی در جمع ابزار های عادی می باشد. از این رو اصولا نمی ‌توان شیلنگ های طولانی و خیلی قطور را همراه با ویبراتور دریلی نمود. قطر شیلنگ در استفاده از ویبراتور دریلی ۱.۵ اینچ است و طول شیلنگ را می‌ توان در اندازه های متفاوت اما کوچک مانند ۱، ۱.۵، ۲ و ۲.۵ متری داشت.
بیشتر بخوانید: شما می توانید جهت خرید ویبراتور برقی تکنو به سایت نیکا کورپ مراجعه فرمایید.

موارد استثنایی هم در طراحی شیلنگ ویبراتور دریلی دیده شده است که می تواند طول هایی بالغ بر ۳ متر را نیز پاسخگو شود. در چنین مواردی قدرت بالایی را همراه با الکتروموتور ویبراتور دریلی خواهند کرد؛ اما از آن سوی ماجرا این افزایش قدرت همراه با زیاد شدن وزن ویبراتور دریلی است. اتفاقی که بر قابلیت پرتابل شدن آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.
نکته اینجاست که انواع ویبراتور دریلی با وجود تامین قدرت های پایین در کنار طول شیلنگ های کوتاه، از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع شیلنگ ویبراتور می باشند. از این رو جا دارد که این سوال را از خود بپرسیم که چه چیز این تجهیز و یا چه هدفی در پس تامین این ابزار می تواند دلیل بر این حجم بالا در استقبال از خرید ویبراتور دریلی شده باشد؟ بگذارید این سوال را همراه با شرایط کاری گوناگون در عرصه های مختلف ساختمانی بررسی کنیم.
بررسی انواع ویبراتور
ماهیت طراحی همه ویبره دریلی ها یکسان است. تمامی آنها از موتورهای تکفاز استفاده می کنند و با طراحی شیلنگ های کوچک ارتعاش، قابلیت لرزش ملایم با فرکانس بالای بتن را دارند. انواع ویبراتور دریلی در پوسته بدنه موتور الکتریکی دستگاه متفاوت هستند. انواع ویبراتور دریلی به دوگروه پوسته آلومینیومی و پوسته پلاستیکی دسته‌بندی می‌شوند.
ویبراتور دریلی پوسته پلاستیکی: در طراحی قاب محافظ این مدل ها از متریال پلاستیک فشرده استفاده شده است. غالباً قیمت ویبراتور دریلی پوسته پلاستیکی کمتر از نمونه های دیگر است. این مدل‌ها قابلیت موتوری کمتری دارند و عموماً به علت استفاده از پلاستیک سطح مقاومت بدنه آنها کم است.
ویبراتور دریلی پوسته آلومینیومی: مدل های حرفه ای در طراحی ویبراتور دریلی هستند. برای افزایش مقاومت بدنه در طراحی این مدل ها از متریال فلزی آلومینیوم استفاده شده است. ماندگار هستند و تحت فشار سنگین عملیات ویبره زنی، بدنه آنها نمی شکند. البته قیمت ویبراتور دریلی پوسته آلومینیومی بالاتر از مدل های پلاستیکی است.
کار با ویبراتور دریلی سبک عملیات بتن ریزی را متفاوت کرده است. وقتی از این دستگاه به درستی استفاده کنید، دیگر نیازی به چالش های سنگین در ویبره زنی فضاهای خاص ندارید. البته به شرط آنکه توانسته باشید ویبره دریلی مناسب برای فضایی خاص را انتخاب کنید. این مقاله مقدمه ای است برای آشنایی مختصر با ویبره تفنگی ها. برای خرید ویبراتور دریلی تا کسب اطلاعات بیشتر می توانید همراه تجارب و دانش فنی کارشناسان گروه نیکا کورپ باشید.