رده‌بندی نهایی شمشیربازان ایران در اسلحه سابر/ دو ایرانی روی سکو

رده‌بندی نهایی شمشیربازان ایران در اسلحه سابر/ دو ایرانی روی سکو

به گزارش خبرنگار مهر، روز نخست مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا به برگزاری دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان و اپه بانوان اختصاص داشت. ایران در بخش اپه بانوان نماینده‌ای نداشت اما در بخش سابر مردان با اعزام علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران حضور پررنگی داشت که با کسب دو مدال طلا و برنز هم همراه بود.

این بخش از مسابقات با حضور ۸۲ شمشیرباز برگزار شد که در میان آنها علی پاکدامن با اقتدار به عنوان قهرمانی دست یافت.

این ملی پوش اسلحه سابر ایران در مرحله مقدماتی مسابقات و گروه چهارم صاحب ۶ پیروزی برابر نمایندگان ماکائو، عربستان، نیوزلند، چین، ویتنام و فیلیپین و به جدول ۳۲ نفره صعود کرد. در این مرحله پاکدامن مقابل «چانگ چی هین» از هنگ کنگ به برتری ۱۵ بر ۶ دست یافت و راهی جدول ۱۶ نفره شد.

«محمد الفضلی» از کویت حریف پاکدامن در این مرحله بود که با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ متحمل شکست شد. پاکدامن با کسب این پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و موفق شد با شکست ۱۵ بر ۱۳ «کنتو یوشیدا» از ژاپن راهی مرحله نیمه نهایی شود. در دیدار نهایی هم پاکدامن «کیم» از کره جنوبی را ۱۵ بر ۱۰ شکست داد و عنوان قهرمانی مسابقات را برای نخستین بار از آن خود کرد.

پیش از وی، محمد رهبری با متحمل شدن شکست در دیدار رده بندی و ناکامی از صعود به فینال، به عنوان سومی بسنده کرده و مدال برنز مشترک مسابقات را همراه با نماینده هنگ کنگ از آن خود کرده بود.

محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران دو نماینده دیگر ایران در بخش انفرادی اسلحه سابر مسابقات قهرمانی آسیا بودند. در جدول رده بندی نهایی این رقابت‌ها فتوحی که توسط رهبری و در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد، به صورت مشترک با ورزشکار چینی در رده دهم قرار گرفت و باهر ارسباران هم جایگاه ۲۱ را در جدول رده بندی به خود اختصاص داد. باهرارسباران در جدول ۳۲ نفره از دور مسابقات کنار رفت.

رده‌بندی نهایی شمشیربازان ایران در اسلحه سابر/ دو ایرانی روی سکو