رصد ظرفیت‌ها و ارائه راه‌حل‌ها توقع دولت از دانشجویان است

رصد ظرفیت‌ها و ارائه راه‌حل‌ها توقع دولت از دانشجویان است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به مناسبت هفته بسیج و در جمع مسئولان بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه در نسل کنونی بسیجیان نیز امثال شهید چمران‌ها و قاسم سلیمانی‌ها وجود دارند، گفت: بارها شاهد بودیم که در حوادث طبیعی گروه‌های جهادی و بسیج با از خود گذشتگی در لحظات ابتدایی در کنار مردم حضور داشته‌اند که چنین ایثارگری‌هایی یادآور فداکاری‌های شهدا است.

مخبر با بیان اینکه کلید واژه‌هایی همانند بسیج و مقاومت به برکت وجود امام خمینی (ره) در ادبیات نظام بین الملل راه یافته است، افزود: مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با گفتمان علوی، فرهنگ حسینی، اقتصاد مقاومتی و با لشکر بسیجی توانسته است چنان لرزه‌ای بر نظام سلطه بیفکند که هیچ اسلحه و تسلیحات نظامی توانایی مقابله با آن را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شاهد آن هستیم که ایثارگری شهید فهمیده در خرمشهر، امروز در غزه و در جنگ مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی نیز اتفاق می‌افتد که این فرهنگ و روش را امام خمینی (ره) در جهان ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مشکل نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران، آموزش، فرهنگ و تربیت یافتگان مکتب خمینی کبیر است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا به این دلیل از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عصبانی هستند که با وجود اقدامات جبهه مقاومت در کنار فرهنگ اسلامی هیمنه و هژمونی نظام سلطه در جهان از بین رفته است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عملیات طوفان الاقصی حماس علیه رژیم منحوس صهیونیستی تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس که مدعی قدرتمندترین ارتش و بزرگترین مجموعه اطلاعاتی در منطقه است و پس از سال‌ها و دهه‌ها محاصره یک باریکه، تنها توسط چند صد نفر نیروی حماس، هفت مانع غیرقابل تصور آنان شکسته شد و پس از این عملیات بزرگ رژیم صهیونیستی نتوانست غزه را تسخیر و نیروی حماس را از بین ببرد و حال این رژیم جعلی به کودک کشی و نسل کشی در فلسطین روی آورده است.

محمد مخبر همچنین در این نشست پس از تشریح وضعیت آغاز به کار دولت سیزدهم با اشاره به نامگذاری شعار امسال، بر برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دولت برای مهار تورم و رشد تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی تاکید کرد و افزود: توقع دولت از بسیج دانشجویی و جامعه دانشگاهی برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود رصد ظرفیت‌ها، تشخیص مسائل و ارائه راه حل‌ها به دولت است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت پرداخت و کاهش رشد تورم مصرف کننده و تولید کننده، کاهش تورم ماهانه ۳/۷ درصدی در فروردین به ۲/۳ درصد در آبان ماه، کاهش تورم نقطه به نقطه از ۵۵/۵ درصد به ۳۹/۵ درصد، کاهش تورم سالانه به نرخ ۴۴ درصد، میانگین رشد تولید ۷ درصدی در ۶ ماه اول سال جاری و افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت را از جمله اقدامات دولت سیزدهم برشمرد.

مخبر با بیان اینکه سران کشورهای منطقه در ملاقات‌های دوجانبه و چند جانبه همواره بر تکمیل هرچه سریع‌تر کریدور شمال جنوب تاکید کرده اند، افزود: با همکاری برخی کشورها مراحل تکمیل کریدور شمال-جنوب با سرمایه گذاری ۳/۲ میلیارد دلاری طراحی شده است و به زودی ساخت خط ریلی رشت-آستارا در مسیر شمال- جنوب آغاز می‌شود که می‌تواند ظرفیت باری کشور را سالانه به ۲۰ میلیون تن برساند.

معاون اول رئیس جمهور در تبیین اقدامات دولت در زمینه مسکن و تحقق شعار ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم افزود: اعطای زمین در هزار شهر، اتمام ۲۴۰ هزار واحد مسکن ناتمام و ثبت نام یک میلیون و چهارصد هزار نفر در طرح ملی مسکن تاکنون در این زمینه انجام شده است.

مخبر گفت: افزایش ظرفیت ۷ هزار مگاواتی برق کشور، شروع عملیات ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید، طراحی ۲۷ شهر ساحلی، ساخت ۵ شهر مولد کشاورزی، احداث ۱۳ پارک پتروشیمیایی و طراحی بزرگترین شهر تولیدی و مسکونی در مکران از دیگر برنامه‌های دولت مردمی است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با وجود مسائل و مشکلات در کشور اما ظرفیت‌ها، موفقیت‌ها و قدرت حل مسأله در کشور فوق‌العاده زیاد است. در این زمینه باید همانند دیگر صحنه‌های انقلاب اسلامی مردم را به عرصه اقتصاد نیز وارد کرد که این مهم و سازماندهی مردم در بخش اقتصادی با کمک بسیج امکانپذیر است.

همچنین در این جلسه برخی از دانشجویان به بیان نظرات، درخواست‌ها، دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و مطالبه‌گری‌های خود در زمینه‌های حل مشکلات صنفی و آموزشی دانشگاه‌های مختلف، تخصیص بودجه لازم برای تشکل‌های دانشجویی، افزایش سطح کیفی فعالیت‌های فرهنگی، تقویت پیوند صنعت و دانشگاه، تسهیل ازدواج دانشجویی، افزایش دیدارهای دانشجویی با مقامات و وزرای دولت بویژه در سفرهای استانی، امیدآفرینی در میان دانشجویان، افزایش ظرفیت برخی رشته‌های دانشگاهی و همچنین مشکلات استانی و شهرهای محلی خود پرداختند.