روابط کارگزاری سوئیفت روسی با پلتفرم‌های داخلی برقرار شد

روابط کارگزاری سوئیفت روسی با پلتفرم‌های داخلی برقرار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله خرمالی مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت در حاشیه نشست نمایشگاه کشورهای عضو اتحادیه اروسیا اظهار داشت: نمایندگی بانک روسی برای توسعه روابط تجاری میان ایران و روسیه راه اندازی شده که تسهیل کننده امور برای تجارت میان ایران با روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا است. بر همین اساس ۵ بانک ایرانی برای همین منظور به عنوان کارگزار انتخاب شدند و عملیات بانکی را انجام خواهند داد.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت افزود: علاوه بر کالاهای کشاورزی که ایران از گذشته به روسیه صادر می‌کرد با توجه به ضریب نفوذ بالایی که در این کشور داریم امیدواریم محصولات مختلف بیشتری به این کشور و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر کنیم.

وی درباره وضعیت بهره گیری ایران از سوئیفت روسی گفت: روابط کارگزاری بانکی با پلتفرم‌های داخلی برقرار شده اما اینکه تبادلی صورت گرفته یا خیر هنوز اطلاعی نداریم و بانک مرکزی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد کرد.

خرمالی همچنین در مورد تجارت آزاد با اوراسیا و صفر شدن تعرفه تجاری ۹۰ درصد از کالاها در ارتباط با اوراسیا، تصریح کرد: ما نظر خود را در این ارتباط به اوراسیا ارائه داده‌ایم و اوراسیا به دنبال خروج برخی از کالاها از لیست ترجیحی است و با پایان کارهای تکنیکی، تجارت ترجیحی با این کشورها شکل می‌گیرد.