روسیه برای فرانسه و ناتو یک تهدید جدی است

روسیه برای فرانسه و ناتو یک تهدید جدی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه، با اشاره به حملات سایبری همزمان به بیمارستان‌ها، شوراهای شهر، شرکت‌ها و مراکز مهم فرانسه گفت که روسیه برای فرانسه و متحدانش در ناتو یک تهدید جدی است.

اظهارات لکورنو در مصاحبه‌ای با روزنامه میدی لیبره بیان شد و در عین حال وی از ارائه نمونه‌های مشخصی از حملات سایبری مورد اشاره به مؤسسات فرانسوی که منجر به سرقت داده‌های خصوصی و سایر خسارات شده، خودداری کرد.

کورنو قبلاً در مورد «اقدامات تهاجمی» روسیه در قبال غرب اظهاراتی داشته است و در یک مورد به حادثه‌ای اشاره کرد که حدود یک ماه پیش رخ داده بود و طی آن خلبان فرانسوی که در حال گشت زنی هوایی بر فراز آب‌های دریای سیاه بود، از طرف هواپیماهای روسی تهدید شده بود.

لوکورنو همچنین به افزایش حملات هکری به شرکت‌های فرانسوی وابسته به مجتمع نظامی-صنعتی نیز اشاره کرد و روسیه را به دست داشتن در این حملات متهم کرد. وی گفت که این حملات در زمان عملیات دفع شده است، «اما مشخص است که روسی پشت بوده است».

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی، گفت که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می‌ترسانند تا توجهات را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما «افراد باهوش به خوبی درک می‌کنند که این یک تهدید خیالی.»

پوتین گفت که کشورهای غربی شروع به درک این موضوع کرده اند که شکست استراتژیک روسیه در درگیری با اوکراین غیرممکن است، بنابراین باید به گام‌های بعدی خود فکر کنند.