روغن کنجد خواص بی نظیر روغن کنجد که هرگز نمی دانستید…

روغن کنجد خواص بی نظیر روغن کنجد که هرگز نمی دانستید…

کنجد یکی از سرشارترين منابع در میان دانه‌های روغنی محسوب می‌شود که علاوه بر تغذیه در صنایع گوناگون از جمله مصارف غذایی، آرایشی و بهداشتی  نیز استفاده می‌شود.

کنجد گیاهی یک ساله با ارتفاع حدود یک متر است که قسمت انتهایی ساقه آن پوشیده از کرک است. برگ های آن بیضی شکل، باریک و تیز است. گل‌های سفید یا قرمز آن یکی یکی نزدیک برگ‌های پایین ساقه ظاهر می‌شوند. میوه این گیاه کپسولی شکل و حاوی دانه های کوچک، مسطح و بیضی شکل است که به آن دانه کنجد می گویند و این قسمت مورد استفاده این گیاه است. دانه کنجد سفید، خاکستری و سیاه است، روغن دانه سفید بهتر از رنگ های دیگر است.

در حال حاضر تولید کنجد در جهان حدود دو میلیون تن در سال است که بیشتر آن برای روغن کنجد مصرف می شود. چین بزرگترین تولید کننده کنجد است. پس از آن هند، حبشه، نیکاراگوئه، سودان، مکزیک، گواتمالا و در نهایت آمریکای شمالی قرار دارند. کنجد به مقدار محدود در ایران کاشته می شود و بیش از ۹۰ درصد از دانه های آن برای تهیه روغن و تهیه آردا و حلوا ارده استفاده می شود و مقدار محدودی نیز به صورت بذر مصرف می شود.


خواص روغن کنجد:

قند خون و فشار خون را تنظیم می کند و سلامت قلب را بهبود می بخشد

تقویت استخوان ها

بهبود کیفیت مو

بهبود سلامت و زیبایی پوست

افزایش متابولیسم

کنترل اضطراب

کاهش التهاب

محافظت در برابر آسیب DNA

به رشد کودک کمک می کند

بهبود سلامت دهان و دندان

خواص و فواید روغن کنجد تنها در صورت استفاده از روغن کنجد خالص و بکر در دسترس شما خواهد بود. محصولاتی که بدون دخالت مواد شیمیایی و فرآیندها تصفیه می شوند بهترین انتخاب هستند.

روغن کنجد یک روغن گیاهی معروف است که در انواع غذاها و طعم دهنده ها استفاده می شود. روغن کنجد، خواص بی نظیر و طعم و کیفیت بالایی دارد. برای تولید این روغن، از دستگاه های روغن گیری کنجد استفاده می شود که برخی از مهم ترین مارک ها و برندهای این دستگاه ها، دستگاه روغن گیری صنعتی آلمانی هستند.

روش پرس سرد یکی از بهترین روش های استخراج روغن کنجد است. این روش به طور کلی به معنای استخراج روغن از دانه های روغنی با استفاده از دمای پایین و یا بدون دما است. برای انجام این روش، می توان از دستگاه روغن گیری پرس سرد استفاده کرد که طبق اطلاعات در لیست قیمت دستگاه روغن گیری قرار داده می شوند.

دستگاه روغن گیری صنعتی قیمت بالایی دارد و برای تولید انبوه روغن کنجد استفاده می شود. این دستگاه ها از دستگاه روغن گیری آلمانی بهره می برند که بر اساس جدیدترین تکنولوژی ها ساخته شده اند. دستگاه روغن گیری صنعتی آلمان همچنین دارای کارایی بیشتر، سرعت بالا و بهره وری بیشتری است.

قیمت دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن گیری رومیزی یک نوع دستگاه کوچکتر است که برای روغن کشی در تناژ کمتر استفاده می شود. این دستگاه ها از دستگاه های روغن گیری چند کاره، همه کاره و حرفه ای تشکیل شده اند که بهترین برندها و مارک ها را در بر می گیرند.

از جمله کاربردهای دستگاه روغن گیری، استفاده در عطاری ها است. دستگاه روغن گیری برای استخراج روغن از گیاهان دارویی و دانه های روغنی استفاده می شود. قیمت دستگاه روغن گیری برای عطاری ها با توجه به نوع و توانایی ها متفاوت است.

استفاده از دستگاه روغن گیری از دانه های روغنی و گیاهان دارویی، روشی موثر برای تولید روغن های باکیفیت بالا است. بررسی و مقایسه قیمت دستگاه های روغن گیری، بهترین برند دستگاه روغن گیری و جدیدترین دستگاه های روغن گیری، به شما کمک می کند تا بهترین تجهیزات را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

دستگاه روغن گیری کاراپرس:

خرید دستگاه روغن کنجد گیری

دستگاه روغن گیری کنجد یا دستگاه روغن کشی کنجد گیری یک دستگاه حرفه ای است که برای استخراج روغن از دانه های کنجد استفاده می شود. از ویژگی های این دستگاه می توان به کارایی و کیفیت بالا دستگاه، قیمت مناسب و قابلیت استفاده در صنایع مختلف نام برد، که با اشاره به کیفیت و مدل دستگاه وکیفیت روغن گیری باید این نکته را در نظر داشت که درصد استصحال روغن گرفته شد و خشک بودن کنجاله و همچنین میزان لرد روغن بسیار موضوع حائز اهمیتی است . تمام موارد فوق در دستگاه روغن کشی کاراپرس، شرکت تامین کننده ماشین آلات صنایع غذایی به درستی و کامل رغایت شده است.

منبع: https://karapress.ir