رکوردی جدید در انتظار تراشتگن در بازی مقابل طارمی و یارانش

رکوردی جدید در انتظار تراشتگن در بازی مقابل طارمی و یارانش

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی چهارشنبه شب تیم فوتبال بارسلونا مقابل مهدی طارمی و یارانش در دومین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای دروازه‌بان تیم میهمان یک رویداد خاص است.

این بازی که یکصدمین حضور ژاوی روی نیمکت بارسلونا به‌عنوان سرمربی است، برای تراشتگن فرصتی است تا به نفر سوم دروازه‌بان‌های دارای بیشترین تعداد بازی برای آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا تبدیل شود.

صرفنظر از اتفاقی غیرمنتظره، تراشتگن مقابل پورتو سیصدوهشتادوهفتمین بازی‌اش برای کاتالان‌ها را انجام خواهد داد که از این حیث او در کنار آنتونی رامایتس قرار خواهد گرفت. رامایتس در فاصله سال‌های 1948 تا 1961 این رکورد را به ثبت رسانده بود و اکنون تراشتگن در آستانه تکرار آن قرار دارد.

 

تنها دروازه‌بانان تاریخ بارسلونا که بیشتر از رامایتس از دروازه‌بان این تیم دفاع کرده‌اند، ویکتور والدس با 535 بازی و آندونی زوبی‌زارتا با 410 بازی هستند. تراشتگن در 386 بازی‌اش برای بارسلونا،  255 بار (66 درصد) با این تیم پیروزی، 71 بار (18 درصد) تساوی و 60 بار (16 درصد) شکست را تجربه کرده است.

تراشتگن در رده‌بندی کلی بازیکنان دارای بیشترین تعداد بازی برای بارسلونا به طور مشترک با پپ گواردیولا در رده نوزدهم قرار دارد. در این رده‌بندی لیونل مسی با 778 بازی، ژاوی 767 بازی و سرخیو بوسکتس با 722 بازی نفرات اول تا سوم هستند و پس از آنها آندرس اینیستا (722)، جرارد پیکه (616)، کارلس پویول (593) در رده‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

انتهای پیام/