رکورد ایجاد اشتغال در کشور شکسته شد

رکورد ایجاد اشتغال در کشور شکسته شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی برادران ظهر سه شنبه در بازدید از یک واحد صنعتی در رشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حمایت از تولید و اشتغال برای رسیدن به توسعه و پیشرفت مورد توجه است.

وی از رشد ۸ درصدی تولید در سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار با تلاش و مشارکت بخش خصوصی، دولت و حمایت‌های مردم صورت گرفته است.

معاون وزیر صمت با تاکید بر حمایت ویژه مردم از کالاهای داخلی، بیان کرد: جهت دهی اقبال عمومی برای استفاده از کالاهای داخلی در دستور کار قرار گرفت که مورد از سوی مردم مورد حمایت ویژه قرار گرفت.

رشد ۴۵ درصدی تولید برخی محصولات داخلی

برادران از رشد ۴۵ درصدی تولید برخی محصولات داخلی خبر داد و اضافه کرد: استمرار روند حمایتی از کالاهای داخلی منجر به رشد تولید می‌شود.

وی با تاکید بر رویکرد بومی سازی محصولات و مواد اولیه در تولید، افزود: بومی سازی محصولات و خودکفایی در زمینه تولید بسیار اهمیت دارد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر حفظ و ارتقای شاخص‌های اشتغال زایی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: اتصال حلقه‌های زنجیره‌ای بین حمایت مردمی، واحدهای صنعتی و همچنین نگاه مسئولان و تصمیم گیران به تولید جان می‌دهد.

برادران با اشاره به ارتباط تنگاتنگ جامعه کارفرمایی و کارگری، اضافه کرد: در کنار افزایش دستمزد، تعامل خوبی بین جامعه کارگری و کارفرمایی برقرار شده که به تقویت تولید کمک می‌کند.

وی با بیان رکورد ایجاد اشتغال در کشور شکسته شده است، افزود: بر اساس آمار سه ماهه پایانی سال گذشته بیش از ۸ میلیون ۳۰۰ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

رشد تولید در برخی محصولات بین ۵۵ تا ۹۸ درصد بوده است

معاون وزیر صمت با بیان اینکه رشد تولید در برخی محصولات بین ۵۵ تا ۹۸ درصد بوده است، گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل مشکلاتی زیرساختی متوقف شده بود که با رفع موانع در مسیر تولید قرار گرفت.

برادران از احیای ۳۳ واحد بزرگ لوازم خانگی خبر داد و بیان کرد: تعداد زیادی از واحد در مسیر احیا قرار دارند.

وی با بیان اینکه گیلان در بخش احیای واحدهای تولیدی مثبت عمل کرده است، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در گیلان احیا شده است.