ریدلی اسکات از  نساختن ادامه «بلید رانر» ابراز پشیمانی کرد

ریدلی اسکات از نساختن ادامه «بلید رانر» ابراز پشیمانی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ریدلی اسکات گفت از تصمیم خود برای کارگردانی نکردن دنباله «بلید رانر» به دلیل تداخل برنامه‌ریزی با «بیگانه: پیمان» در سال ۲۰۱۷ پشیمان است.
وی در مصاحبه جدید گفت: نباید این تصمیم را می‌گرفتم، اما مجبور شدم. باید «بلید رانر ۲» را کارگردانی می‌کردم.
اسکات پس از پیوستن به پروژه «بیگانه: پیمان» در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که دیگر دنباله «بلید رانر» را کارگردانی نخواهد کرد، چون کارگردانی فیلم ترسناک علمی تخیلی «بیگانه: پیمان» با بازی مایکل فاسبندر، کاترین واترستون، بیلی کروداپ و دنی مک براید را در برنامه داد. به جای او دنی ویلنوو «بلید رانر ۲۰۴۹» را کارگردانی کرد که ادامه‌ای بر فیلم اصلی به کارگردانی اسکات در سال ۱۹۸۲ است که هریسون فورد، رایان گاسلینگ، آنا د آرماس و جرد لتو در آن بازی کردند.
گرچه اسکات دنباله فیلم اصلی «بلید رانر» را کارگردانی نکرد، اما به عنوان تهیه کننده اجرایی فیلم کار کرد. او همچنین تایید کرد در حال بازگشت به این فضای آینده‌نگر است و در سریال کوتاهی که آمازون پرایم ویدیوبا عنوان «بلید رانر ۲۰۹۹» در دست ساخت دارد، همکاری می‌کند.
ساخت این سریال از سال ۲۰۲۱ مطرح شده و حالا اسکات گفته است: من یکی از تهیه کنندگان هستم. همه چیز از سال‌ها قبل تنظیم شده است.
سفارش ساخت این سریال از سوی آمازون به طور رسمی پاییز گذشته داده شد.
ورنون سندرز رئیس تلویزیون جهانی آمازون استودیو گفته بود: فیلم اصلی «بلید رانر» به کارگردانی ریدلی اسکات، یکی از بهترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های علمی-تخیلی تمام دوران محسوب می‌شود و ما هیجان‌زده هستیم که «بلید رانر ۲۰۹۹» را به مشتریان پرایم ویدیو جهانی خود معرفی کنیم.
جرمی پودسوا از «بازی تاج و تخت» قرار است کارگردانی پایلوت «بلید رانر ۲۰۹۹» را برعهده داشته باشد و سیلکا لویزا به عنوان سازنده و تهیه‌کننده اجرایی حضور خواهد داشت. جزییاتی از داستان سریال در دست نیست.