زبان عاشقان و عاشقان زبان فرانسوی

زبان عاشقان و عاشقان زبان فرانسوی

زبان فرانسوی یکی از زبان‌های جذاب دنیا است که روند یادگیری نسبتا سخت‌تری نسبت به زبان‌های دیگر مانند انگلیسی دارد. منابع مختلفی وجود دارند که برای یادگیری این زبان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین زبان فرانسوی دارای استانداردهایی برای سطح‌بندی است که زبان‌آموزان با توجه به این سطوح تقسیم‌بندی می‌شوند. در این مطلب قصد داریم تا تمام بایدها و نبایدهای یادگیری این زبان را برای شما بررسی کنیم.

چرا زبان فرانسوی یاد بگیریم

دلایل مختلفی برای یادگیری زبان فرانسوی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اقدام برای زندگی در کشورهای فرانسوی‌زبان اشاره کرد. زبان فرانسوی دارای حدودا ۲۷۴ میلیون گویش‌ور است که نشان از گستردگی این زبان در جهان دارد. زبان فرانسوی زبان رسمی ۲۹ کشور دنیا و ۱۰ کشور وابسته به این کشور است که برای اقامت در تقریبا هرکدام از آن‌ها، نیاز دارید که به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید.

یکی دیگر از دلایل برای آموزش زبان فرانسه بازار کار گسترده این زبان است. افراد کمتری زبان فرانسوی را برای یادگیری انتخاب می‌کنند و از این رو کسانی که به این زبان تسلط کامل دارند، می‌تواند راحت‌تر از بقیه وارد بازار کار شوند و درآمد کسب کنند. از جمله حوزه‌های فعالیت با یادگیری این زبان می‌توان به ترجمه، تدریس و فعالیت‌های گردشگری و تور لیدری اشاره کرد.

معرفی کتاب‌های آموزنده برای یادگیری زبان فرانسوی

بسیاری بر این باور هستند که می‌توانند به صورت خودآموز زبان فرانسوی را یاد بگیرند. با توجه به اینکه زبان فرانسه با تمام جذابیت‌های خود، یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری و تسلط به هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و تکلم است، امر یادگیری آن می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. با این حال در ادامه منابعی وجود دارند که می‌توانند برای شروع یادگیری زبان فرانسوی بسیار مناسب باشند.

کتاب زیبای Echo A1 Methode De Francais

کتاب Echo A1 Methode De Francais یکی از برترین کتاب‌های آموزش زبان فرانسه به افراد مبتدی است که حتی افرادی که فرانسوی‌زبان هم هستند، برای شروع خواندن و نوشتن از این کتاب شروع می‌کنند. در نظر داشته باشید که این کتاب در آموزشگاه‌های آموزش زبان بسیاری هم تدریس می‌شود و می‌توانید با شرکت در دوره‌های آن‌ها و خواندن این کتاب، زبان فرانسه را از بر شوید.

کتاب بسیار کاربردی alter ego

سری کتاب‌های alter ego از انواع کتاب‌های آموزش زبان فرانسوی هستند که می‌توانند تا سطح پیشرفته این زبان، شما را همراهی کنند. این سری کتاب‌ها از پایین‌ترین سطح آمزوش زبان فرانسوی یعنی الفبای آن شروع می‌شوند تا پیشرفته‌ترین سطح ادامه دارند که هرکدام پسوندهای خاص خود را دارند.

کتاب mobile methode de francais

کتاب mobile methode de francais از سری کتاب‌هایی است که سفارت کشور فرانسه آن را به افراد متقاضی مهاجرت و یادگیری این زبان پیشنهاد می‌دهد. یکی از برتری‌هایی این کتاب نسبت به کتاب‌های آموزش زبان فرانسوی دیگر دارد این است که کتاب mobile methode de francais با فرهنگ کشور فراسنه تطبیق داده شده است و از این رو از جدیدترین متدها برای آموزش این زبان به زبان‌آموزان استفاده می‌کند. در هر سطح این کتاب، یک کتاب آموزش و یک کتاب تمرین وجود دارد که هرکدام مزایای خاص خود را دارند.

سری کتاب‌های Edito

مجموعه کتاب‌های آموزش زبان فرانسوی ادیتو (Edito) از جمله برترین کتاب‌ها برای یادگیری این زبان هستند. پایین‌ترین سطح این سری کتاب‌های کتاب Edito A1 است که از الفبای زبان فرانسوی شروع به آموزش می‌کند. در این کتاب ۱۲ فصل وجود دارند که برای شروع راه می‌توانند بسیار مناسب باشند. در نظر داشته باشید که این کتاب توسط موسسه‌های بسیاری به زبان‌آموزان تدریس می‌شود که نشان از محبوبیت بالای این سری کتاب‌ها دارند.

سطح‌بندی دوره‌های آموزش زبان فرانسوی

دوره‌های آموزش زبان فرانسه به در ۶ الی ۷ سطح قرار دارند. این سطوح به سه حرف لاتین A،B  و C شناخته می‌شوند که سطح A سطح مقدماتی، سطح B برای سطح متوسط و سطح C برای سطح پیشرفته است. در نظر داشته باشید که در هر سطح شماره ۱ و ۲ وجود دارند که نشان از دوره اول و دوم هر سطح دارند. اما در این میان برخی آموزشگاه‌ها برای سطح مقدماتی دوره ۲+ نیز دارند که به عنوان پیش متوسطه شناخته می‌شود و در آن نکات بیشتری برای یادگیری زبان فرانسوی و ورود به دوره متوسطه به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شوند.

انواع دوره‌های آموزش زبان فرانسوی

برای یادگیری زبان فرانسوی به جز دوره‌های اصلی، دوره‌های متنوع دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند روی هرکدام از چهار مهارت یادگیری این زبان تاثیر مستقیم بگذارند. از جمله این دوره‌ها می‌توان به دوره مکالمه اشاره کرد که خود دارای سطوح خاصی است. در این میان دوره Free discussion نیز وجود دارد که می‌توانید بدون کتاب یا جزوه تنها روی روان صحبت کردن خود تمرکز کنید.

همچنین دوره‌های پیش از آزمون نیز وجود دارند که شما را برای انواع آزمون‌های خارجی آماده می‌کنند.  به عنوان مثال، افرادی که قصد اقامت در کشورهای فرانسوی‌زبان را دارند، باید از سد آزمون‌هایی مانند ILA یا FIAF عبور کنند.

در آزمون‌های سنجش تسلط به زبان تمام چهار مهارت فرد مورد بررسی قرار می‌گیرند و با توجه به توانایی‌ها، به او نمره‌ای تعلق می‌گیرد. با توجه به هزینه بالای شرکت در این دوره‌ها بهتر است قبل از شرکت در آن‌ها، در دوره‌های پیش از آزمون شرکت کنید که بتوانید با اولین بار شرکت در آزمون، برای اقامت در کشورهای فرانسوی‌زبان اقدام کنید.

موسسه ایرانمهر؛ همراه شما در دوره‌های آموزش زبان فرانسه

زبان فرانسوی یکی از زبان‌های جذاب دنیا و یکی از ۵ زبان زنده دنیا به شمار می‌رود که می‌توان با کمک منابع معتبر و نکات یادگیری اصولی، این زبان را یاد گرفت. از جمله دلایلی که می‌تواند شما را به یادگیری آن ترغیب کند، بازار کار مناسب برای افراد مسلط به زبان فرانسه است. کسانی که به زبان فرانسوی تسلط دارند می‌توانند در انواع زمینه‌های تدریس، ترجمه و فعالیت‌های گردشگری مشغول به کار شوند. برای یادگیری اصولی این زبان جذاب، می‌توانید در دوره‌های مختلف آموزش آن در آموزشگاه‌های زبان مختلف مانند آموزشگاه زبان ایرانمهر شرکت کنید.

آموزشگاه زبان ایرانمهر در حدود ۲ دهه سابقه در زمینه آموزش انواع زبان‌های خارجی دارد و می‌توانید با خیالی آسوده نسبت به دریافت خدمات آموزشی از آن اقدام کنید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این آموزشگاه، تمام دوره‌های زبان فرانسوی را مشاهده کنید.