زندی و نعمت زاده طلا گرفتند/ رهنما تنها نماینده ایران در روز سوم

زندی و نعمت زاده طلا گرفتند/ رهنما تنها نماینده ایران در روز سوم

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات روز گذشته با حضور ۷۸۶ تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شد. در روز دوم این رقابت‌ها امروز چهارشنبه ۱۲ مردادماه تکواندوکاران اوزان ۴۸- و ۴۹- کیلوگرم دختران، ۴۶- و ۵۱- کیلوگرم به دیدار رقبای خود رفتند. تیم اعزامی ایران امروز دو نماینده داشت که مبینا نعمت زاده و ابوالفضل زندی موفق به رم به دیدار رقبای خود می‌روند.

ابوالفضل زندی در وزن ۴۸- کیلوگرم، «یون سئون یئون» از هنگ کنگ، «تی لین» از چین تایپه، «جیوانی لا ماتینا» از ایتالیا، «جعفر الداوود» از اردن و «ایزگالیف» از قزاقستان را با نتایج مشابه دو بر صفر در راند شمالی شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. وی در مبارزه پایانی برابر «تورین پارن پاویت» از تایلند در یک مبارزه پر افت و خیز باز هم در دو راند و با نتایج ۱۴ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۱۲ پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

مبینا نعمت زاده که ماه گذشته نایب قهرمان بزرگسالان آسیا شده بود، امروز در مسابقات نوجوانان جهان در وزن ۴۹- کیلوگرم به نشان طلا دست یافت. وی امروز بعد از یک دور استراحت، «کیم مین سئو» از کره جنوبیف «لیلا حمدی» از مصر، «سوفیا گورابین» از استرالیا. «یکاترینا خامنکو» از اوکراین را با نتایج مشابه ۲ بر صفر در راند شماری شکست داد و راهی فینال شد.

نعمت زاده در ادامه مبارزات خوب خود، در دیدار پایانی «کامان چانوک» از تایلند را ۹ بر صفر در راند اول و ۸ بر یک در راند دوم شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

روز سوم و برنامه تنها نماینده ایران

فردا پنجشنبه در روز سوم با برگزاری مبارزات اوزان ۵۵- و ۵۹ پسران به همراه ۵۲- کیلوگرم دختران پیگیری می‌شود که تیم کشورمان تنها یک نماینده دارد. در وزن ۵۵- کیلوگرم که با حضور ۵۶ تکواندوکار شلوغ‌ترین وزن این دوره از مسابقات، امیر عباس رهنما دور نخست به مصاف «حمزه زین» از سوریه می‌رود و در ادامه با برنده مبارزه عمان و مصر پیکار می‌کند. همچنین در صورت برتری یکی از تکواندوکاران سوئد، عربستان یا کویت حریف دور سوم رهنما خواهد بود.

تیم ملی ایران تا پایان روز دوم موفق به کسب سه مدال طلا و یک نقره شده است. سوگند شیری، مبینا نعمت زاده و ابوالفضل زندی سه مدال طلا و یک پرنیا سلمانی هم یک مدال نقره برای تیم کشورمان کسب کردند.

این دوره از مسابقات که سه شنبه یازدهم مردادماه با حضور ۷۶۸ تکواندوکار از کشورهای مختلف در سالن «آرمتس» شهر صوفیه آغاز شده است؛ تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه جریان خواهد داشت.

منبع : مهر