زنگ انقلاب در مدارس اردبیل به صدا درآمد

زنگ انقلاب در مدارس اردبیل به صدا درآمد

به گزارش خبرنگار مهر، نظیر این مراسم که صبح یکشنبه به صورت نمادین در دبیرستان شهید مدرس اردبیل برگزار شد، در سایر شهرستان‌ها و مدارس کل استان برگزار و همزمان با ۱۲ بهمن روز سالروز ورود تاریخی امام راحل به کشور یاد و خاطره آن ایام گرامی داشته شد.

در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران را هدیه‌ای الهی و حاصل خون‌های شهدای جان برکف اعلام کرد.

احمد ناصری اظهار کرد: امام راحل با بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران نه تنها کشورمان را از یوغ استکبار نجات داد بلکه زمینه ساز آزادی بسیاری از ملت‌ها و کشورها از استبداد شد و امروز آنچه که از آزادیخواهی و عزت طلبی در کشورها مشاهده می‌کنیم همه مرهون مجاهدت چندین ساله امام راحل است.

وی دانش آموزان را ذخیره اصلی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: در ۴۳ سال گذشته دشمن تمام تلاش خود را برای براندازی نظام به کار برده است اما هر بار با هوشیاری ملت ایران و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان مواجه شده و در همه بزنگاه‌های تاریخی این قشر پشت نظام و انقلاب بوده و از وابستگی به غرب اعلام برائت کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نظام شاهنشاهی در خیال خام خود فکر می‌کرد با تبعید امام می‌تواند انقلاب را ابتر و ناقص بگذارد اما غافل از این بود که اندیشه و سیره امام راحل در دل‌ها و جان‌های ملت ایران رسوخ کرده و همگی در برابر استکبار تا پای جان ایستاده اند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا زنگ انقلاب به صورت نمادین و در برخی از مدارس به شکل مجازی در بستر شبکه شاد انجام شد، گفت: همزمان با ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی همایش یاوران انقلاب در مدارس اردبیل و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم دانش آموزان با سرودن شعرهای انقلابی یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب را گرامی داشتند.

منبع : مهر