زیاد بودن سفرها نشان‌دهنده توان مالی مردم است

زیاد بودن سفرها نشان‌دهنده توان مالی مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد هماهنگی خدمات سفر این روزها میزبان شخصیت‌های دولتی است این بازدیدها به منظور هماهنگی دستگاه‌های مختلف در ارتباط با خدمات رسانی سفر انجام می‌گیرد. امروز هم علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و دبیر هیئت دولت از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بازدید کرد. در این بازدید علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در جریان روند فعالیت‌های این ستاد قرار گرفت.

در این بازدید نمایندگان ارگان‌های دیگر مربوط به سفر نیز حضور داشتند. از جمله استاندارانی که به صورت آنلاین در جلسه حضور پیدا کردند و گزارشی از نحوه فعالیت‌های خود در طول مدت تعطیلات و درباره سفرهای نوروزی ارائه کردند.

علی بهادری جهرمی در این جلسه گفت: قطعاً مردم آثار فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر را در نوروز امسال به خوبی احساس کرده‌اند و از آن مهم‌تر این همنشینی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف باعث حل بسیاری از مشکلات در حوزه گردشگری خواهد شد. این همدلی و نزدیکی در ستاد شادی را در دل مردم بیش از پیش خواهد کرد و خدمت‌رسانی به مسافران را آسان‌تر می‌کند.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: آمار و ارقامی که در این جلسه شنیدم بسیار دلگرم‌کننده بود. درباره تصادفات و حوادث جاده‌ای دوست داریم که این آمار به سمت صفر برسد، اما این یک واقعیت تلخ است که باید به سمت کاهش آن پیش برویم. خوشبختانه امسال حجم تلفات جانی کاهش داشته و ان‌شاءالله این آمار کمتر هم خواهد شد و تا پایان سفرهای نوروزی کمتر اخبار تصادفات و حوادث را داشته باشیم تا شیرینی عید نوروز بیشتر احساس شود.

او عنوان کرد: زیاد بودن سفرها نشان‌دهنده توان مالی مردم است و از این بابت خوشحالیم که مردم می‌توانند به مسافرت بروند. برای من جای سوال بود که چرا تهران شلوغ است و اکنون فهمیدم که به دلیل برنامه‌ریزی خوب ستاد هماهنگی سفر بوده است. ان‌شاءالله بتوانیم توزیع زمانی را به توزیع مکانی اضافه کنیم. در حد توان حتماً پیگیر حل مشکلات حوزه گردشگری خواهم بود.

در ادامه این جلسه، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور درباره فعالیت‌های هر یک از ارگان‌ها به جهرمی توضیحاتی داد.

همچنین ستاد هماهنگی خدمات سفر امروز میزبان سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بود. شهریار افندی‌زاده در جلسه‌ای که با شالبافیان و جهرمی داشت، گفت: در حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده‌ای سعی شد خدمات‌رسانی خوبی به مسافران صورت پذیرد. نسبت به سال گذشته مسافرت‌های بسیاری داشتیم که به سبب این مسافرت‌ها خدمات‌رسانی وزارت راه و شهرسازی هم افزایش داشته است. نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش تردد جاده‌ای داشتیم و استان‌های جنوبی کشور بیشترین افزایش ترددها را به خودشان اختصاص داده‌اند.

سفر که زیاد می‌شود آمار حوادث هم بیشتر خواهد شد

او ادامه داد: وقتی تعداد سفرها افزایش پیدا می‌کند حوادث جاده‌ای هم افزایش خواهد داشت اما امسال نسبت به سال گذشته فوتی‌هایی کمتری داشتیم، با این حال باید بیشتر مراقبت کرد، چون موج دوم مسافرت‌ها هنوز باقی مانده است. وزارت راه و شهرسازی با همکاری سایر ارگان‌ها به خدمت‌رسانی به مسافران پرداخته است و امیدواریم که سفرهای خوبی در پیش باشد.

پس از آن مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: نوروز امسال یک نوروز ویژه بود، اوایل تعطیلات با اعیاد شعبانیه همزمان بود و اواخر آن با ورود به ماه مبارک رمضان همزمان خواهد شد. این شرایط باعث ازدحام مسافران نوروز در سطح کشور شده است. تمام تلاش ما در وزارت کشور بر این بود که بتوانیم با تلفات کمتر این تعطیلات را به پایان برسانیم. با توجه به حجم مسافرت‌ها اما تاکنون نوروز ایمنی داشته‌ایم و امیدواریم که تلفات و حادثه‌های جاده‌ای تا آخر نوروز با کاهشی بیش از این روبه‌رو شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های رئیس جمهوری و مقام معظم رهبری تلفات جاده‌ای در ایام نوروز بوده است و امیدوارم با اطلاع‌رسانی بهتر از طرف ستاد هماهنگی خدمات سفر و رعایت مسافران نوروزی حجم این تلفات و خسارت‌ها به کمترین حد ممکن برسد.

مسئولان انتظار این حجم از سفرهای نوروزی را نداشتند

در ادامه محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: هیچکدام از مسئولان انتظار این حجم از مسافر و سفر نوروزی را نداشتند، اما با وجود حجم مسافران نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر وظیفه خود را به‌خوبی به انجام رساند. امیدوارم سفرهای نوروزی تا آخر تعطیلات برای مسافران به خوبی رقم بخورد.

همچنین مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: در شکایات‌های مردمی سامانه ۰۹۶۲۹ بخش‌هایی که مربوط به وزارت میراث‌فرهنگی است از طریق تشکل‌های مربوطه و مدیران بهره‌بردار واحدها به سرعت پیگیری می‌شود و بقیه موارد هم به دستگاه‌های ذی‌ربط که نمایندگان آن‌ها در ستاد حضور دارند، اعلام می‌شود تا در اسرع وقت بررسی شود.

شکایت از رزروهای اینترنتی

یحیی نقی‌زاده محجوب گفت: بیشتر شکایات مربوط به رزروها، خصوصاً رزروهای اینترنتی بوده است که از طریق فضای مجازی توسط مسافران انجام شده است. در بحث حمل‌ونقل و پروازها هم شکایاتی مبنی بر تأخیر در پروازها و حرکت وسایل نقلیه عمومی وجود داشته است که از طریق کمیته نظارت در حال پیگیری هستیم.

نقی‌زاده افزود: در شکایات‌های مردمی بخش‌هایی که مربوط به وزارت میراث‌فرهنگی است از طریق تشکل‌های مربوطه و مدیران بهره‌بردار واحدها به سرعت پیگیری می‌شود و بقیه موارد هم به دستگاه‌های ذی‌ربط که نمایندگان آن‌ها در ستاد حضور دارند، اعلام می‌شود تا در اسرع وقت بررسی شود و آن‌ها نتایج را به ستاد اعلام می‌کنند و ما هم این اطلاعات را در اختیار مخاطبان و مسافران قرار می‌دهیم.

وی گفت: از مسافران می‌خواهیم در سفرها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در حد امکان به شهرهایی سفر کنند که امکان پذیرایی از مسافران در اقامتگاه‌های آن‌ها وجود داشته باشد. ما در تلاشیم که مردم به همه مناطق ایران پهناور سفر کرده و از تمام کشور بازدید کنند تا طی اقامت در اماکن تفریحی و استراحتگاه‌ها با مشکلی مواجه نشوند.

منبع : مهر