زیرگیری و دفاع خوب در کشتی ایران حرف اول را می‌زند

زیرگیری و دفاع خوب در کشتی ایران حرف اول را می‌زند

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان پس از پایان اردوی تیم جوانان در رامسر گفت: ۲ اردوی بسیار عالی را در شهرهای خرم آباد و رامسر برگزار کردیم و کاملاً از نتایج این اردو راضی هستم. با توجه به سیاست‌های فدراسیون کشتی، دستور کار اصلی ما کار بر روی کشتی ناب ایرانی است چرا که اعتقاد داریم که اگر بخواهیم در دنیا حرف اول را بزنیم باید به زیرگیری روی بیاوریم.

دارنده ۲ مدال نقره جهان اظهار داشت: ضعفی که در این چند سال در برخی از کشتی گیران ما مشهود بود، عدم محافظ صحیح از پاها، ضعف در خاک و همچنین عدم موفقیت در زیرگیری بود در حالی که تمامی قهرمانان ما در جهان و المپیک با سلاح زیرگیری و دفاع خوب توانسته‌اند در دنیا حرف اول را بزنند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد، در مورد سطح کشتی آزاد در رده‌ی سنی جوانان گفت: خوشبختانه نفرات بسیار خوبی را در اختیار داریم، به نظرم انتقال خوبی از رده‌ی نوجوانان به جوانان رخ داده و در حال حاضر ترکیبی از کشتی گیرانی که از رده‌ی نوجوانان به رده بالاتر آمده‌اند و کشتی گیرانی که از سال گذشته هنوز در رده‌ی جوانان حضور دارند در اردوهای تیم ملی حضور دارند که سطح فنی ما را بالا برده است.

دارنده ۲ مدال برنز جهان در مورد برنامه‌های این تیم اظهار داشت: اصلی‌ترین وظیفه ما انتقال مناسب کشتی‌گیران جوان به رده‌ی بزرگسالان است، کاری که چند سال پیش نیز اتفاق افتاد و نفرات خوبی مانند امیرحسین زارع، محمد نخودی، رحمان عموزاد و امیرمحمد یزدانی به تیم بزرگسالان اضافه شدند. اگر ما بتوانیم سطح کشتی‌گیران جوان و حتی نوجوان را نزدیک به کشتی گیران بزرگسال کنیم در حقیقت در هر وزن ۲ تا ۳ مدعی خواهیم داشت و این رقابت به کشتی ما کمک بسیاری خواهد کرد.

محمدی در مورد برگزاری اردوها در خارج از تهران تصریح کرد: ۲ اردوی بسیار خوب را به میزبانی خرم آباد و رامسر داشتیم شرایط از نظر اسکان، تغذیه و تمرینات بسیار عالی بود و جای قدردانی دارد. در این اردوها علاوه بر کشتی گیران تیم ملی، نفرات شاخص استان‌ها نیز به‌عنوان مهمان حضور دارند که این موضوع هم از لحاظ انگیزشی و هم از لحاظ فنی به سود آنها خواهد بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مورد برنامه‌های آتی این تیم خاطرنشان کرد: نفرات خوبی در اختیار داریم و یکسری از کشتی‌گیران جوان نیز از تیم بزرگسالان به ما ملحق خواهند شد، مقرر شده یک دوره رقابت‌های بین‌المللی با حضور تیم‌های خارجی اواخر بهمن ماه برگزار شود و ما این مسابقه را به‌عنوان رقابت‌های انتخابی محسوب خواهیم کرد و پس از آن اردوهای اصلی ما برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی آغاز خواهد شد.