معرفی مهمترین نکات در زمان کاربرد سرامیک خودرو

معرفی مهمترین نکات در زمان کاربرد سرامیک خودرو

سرامیک خودرو چیست؟ این پرسشی است که ممکن است هر یک از ما بعد از شناخت اصطلاح سرامیک خودرو در ذهنمان ایجاد شود. بدون شک هر فردی که مالک یک خودرو شخصی است دوست دارد همیشه ماشین خود را در بهترین شرایط نگهداری نماید. حفظ ظاهر خارجی خودرو در شرایط آب و هوایی متغیر کشور ما به ویژه در فصول سرد کار چندان راحتی نیست. اما خوب این مسئله سبب نمی شود تا ما نسبت به علایق خود بی توجه باشیم. در نتیجه هر یک از ما با بررسی انواع روش های کاربردی سعی می نماییم تا ظاهر خودروی خود را در بهترین شرایط حفظ نماییم.

اما شاید بسیاری از افراد ندانند که امروزه روش های نوین دیگری مانند سرامیک خودروبرای کسب رضایت حداکثری کاربران ابداع شده است. کاربرانی که از این روش برای بهبود ظاهر خودروی خود استفاده می کنند از یک لایه محافظ بر روی بدنه خارجی ماشین استفاده می نمایند. این لایه خارجی در برابر گرد و غبار، آلودگی های محیطی و یا حتی ریزش برف و باران خودرو را محافظت می کند. دیجی پولیش یکی از مراکز معتبری است که سرامیک خودرو در تهران را با بالاترین سطح کیفیت و حضور کارشناسان خبره اجرایی می نماید. در نهایت سرامیک بدنه خودرو در محل تنها بخشی از خدمات ارائه شده توسط کارشناسان دیجی پولیش برای کاربران گرامی این مجموعه می باشد. 

سرامیک خودرو چیست؟

سرامیک خودرو یکی از محصولاتی می باشد که به منظور صاف و صیقلی نمودن خودرو ها تولید شده است. استفاده از این محصول در بخش خارجی خودرو سبب می شود تا ظاهر خودرو به صورت لوکس تغییر نماید. در نهایت این محصول به صورت پلیمر مایع تولید می شود که به شکل یک لایه نازک بر روی خودرو فیکس می گردد. قرار گرفتن این لایه بر روی رنگ خودرو سبب ترکیب شدن رنگ با لایه پلیمری می شود. همچنین این فرایند یک لایه آبگریز در سطح خودرو ایجاد می نماید. ایجاد این لایه آبگریز در خودرو سبب می شود تا قطرات آب و مواد شوینده بر روی سطح خودرو نشست نکند. در نتیجه از ایجاد لکه بر روی رنگ خودرو جلوگیری می شود.

جنس سرامیک بدنه خودرو چیست؟

سرامیک خودرو در بیشتر موارد از جنس دی اکسید سیلیکون تولید می شود. این ماده خود حاصل ترکیب دو ماده معدنی کوارتز و ماسه می باشد. گاهی نیز تولید کننده برای افزایش استحکام و مقاومت لایه خارجی سرامیک به مواد تشکیل دهنده سرامیک عناصر دیگری مانند دی اکسید تیتانیوم نیز می افزاید. البته در این بین سرامیک هایی که دارای ساختار نانو می باشند از معروف ترین مدل های سرامیک خودروهستند که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. به این محصولات نانو سرامیک گفته می شود و در ساخت آنها از فناوری نانو بهره می برند.

 جنس سرامیک بدنه خودرو چیست؟

انواع سرامیک بدنه خودرو و مزایای هریک از آنها

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره نمودیم سرامیک خودرو را در انواع مدل ها و جنس های مختلف تولید می کنند. در نهایت کاربران بنا بر هزینه ای که برای سرامیک نمودن خودرو خود در نظر گرفته اند از یکی از انواع مدل های مختلف این محصولات استفاده می نمایند. در نتیجه ما در ادامه این متن قصد داریم تا به معرفی برخی نمونه های کاربردی سرامیک های خودرو بپردازیم. شناخت این محصولات به کاربران در انتخاب مناسب ترین محصول برای سرامیک نمودن خودرو کمک شایانی می نماید. 

معرفی اسپری های سرامیک نمودن خودرو بر پایه مواد PTFE

یکی از انواع مدل های سرامیک خودرو اسپری های بر پایه تفلون است. ساختار کلی این اسپری ها از جنس PTFE تشکیل شده که مخفف نام علمی پلی تترافلورواتیلن می باشد. این مواد در واقع دارای ساختاری مانند لاستیک مصنوعی هستند و از مشتقات نفت خام تشکیل می گردند. در نهایت می توانیم به این نکته اشاره نماییم که این نوع خاص از سرامیک که برای پوشش خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد نوعی فلورو پلیمر سنتتیک از مشتقات تترا فلورو اتیلن ها است. البته توجه به این نکته نیز الزامی است که عموما این محصولات از کمترین میزان استحکام برخوردار می باشند. در نهایت این محصول در مقابل محصولاتی که بر پایه دی اکسید تیتانیوم و سیلیکون تشکیل شده اند کمترین میزان مقاومت را به نمایش می گذارند.

 سرامیک بدنه خودرو بر پایه مواد PTFE

بررسی برخی مزایای کاربرد این محصول

از جمله مزایای قابل توجهی که می توانیم برای این نوع خاص از سرامیک خودرونام ببریم توانایی کاربرد گسترده این محصول در شرایط و مکان های مختلف است. برای مثال کاربران می توانند از اسپری های تفلون علاوه بر پوشش سطح خارجی خودرو برای پوشش بخش بیرونی شیشه ها، قطعات پلاستیکی بدنه و همچنین سایر اجزای دیگر خودرو نیز استفاده کنند. همچنین به دلیل ساختار اسپری مانند این محصول کاربران به راحتی و با اسپری نمودن می توانند از آن برای پوشش خارجی خودرو استفاده نمایند. در صورت لزوم کاربر به راحتی می تواند این محصول را از روی سطح مورد نظر خود پاک کند. استفاده از این محصول نیز باعث ایجاد یک لایه آبگریز و یا همان هیدروفوبیک بر روی بدنه خودرو می شود. کاربرد این محصول سبب می شود تا مدت زمان بیشتری خودرو ظاهر لوکس خود را داشته باشد و درخشندگی رنگ خودرو در بلند مدت نیز حفظ خواهد شد. 

معرفی سرامیک هایی که بر پایه دی اکسید سیلیکون تولید می شوند

یکی دیگر از انواع نمونه های سرامیک خودرو سرامیک هایی می باشد که بر پایه دی اکسید سیلیکن یا سیلیس می باشد. در برخی از نمونه ها نیز مشاهده می شود که به جای استفاده از دی اکسید سیلیکون در ساختار سرامیک از مواد دیگری مانند دی اکسید تیتانیوم استفاده می نمایند. این مواد تحت فرمولاسیون خاصی با دیگر مواد مورد استفاده در سرامیک های خودرو ترکیب می شوند و در نهایت ساختار نهایی این محصول را ایجاد می کنند. مواد پلیمری و سایر مواد مایع که شامل عناصری مانند دی اکسید سیلیکون و تیتانیوم می باشند نیز از جمله عناصری هستند که در ساختار این محصولات استفاده می گردند.

از نظر ساختاری اسپری های سرامیکی و همچنین محصولات سرامیکی بر پایه دی اکسید سیلیکون دارای ساختاری مشابه و آبگریز می باشند. البته در ساختار کلی این دو محصول تفاوت های فراوانی نیز مشاهده می شود. برای مثال یکی از عمده ترین تفاوت هایی که می توانیم میان این محصولات به آن اشاره نماییم این است که در ساختار سرامیک هایی که حاوی دی اکسید سیلیکون می باشند از فناوری نانو استفاده شده است. استفاده از این فناوری در ساخت این محصول سبب شده تا ترکیبی یکنواخت میان رنگ خودرو و این نوع خاص از سرامیک پدید آید.

بررسی برخی از مزایایی کلی کاربرد این محصول در خودروها

یکی از مزایای مهمی که می توانیم برای استفاده از این نوع خاص از سرامیک خودرونام ببریم قدرت بالای این محصول برای ترکیب پذیری با رنگ خودرو است. در نتیجه این امر سبب می شود تا کاربر با استفاده از این محصول به راحتی بتواند تمامی ایرادات ظاهری در رنگ خودرو را با کمترین هزینه رفع نماید. همچنین این محصول نیز مانند سرامیک های تفلونی به راحتی بر روی خودروها قابل اجرا می باشد و در صورت بروز مشکل کاربر به راحتی میتواند آن را از روی سطح خودرو پاک نماید. استفاده از ویژگی آبگریز بودن این محصول باعث می شود تا کاربر بتواند پاکیزگی خودرو را در مدت زمان بیشتری حفظ نماید.

 سرامیک بدنه خودرو بر پایه دی اکسید سیلیکون

معرفی نانو سرامیک ها و سرامیک های بر پایه گرافین در خودروها

سومین نوع سرامیک خودروکه توسط کاربران برای پوشش سطحی خودروها مورد استفاده قرار می گیرد نانو سرامیک ها می باشند. این محصولات دارای ویژگی های خاص می باشند در نتیجه برای اجرای آن بر روی سطح خودرو شما باید به مراکز تخصصی این کار مانند دیجی پولیش مراجعه نمایید و یا از خدمات سرامیک بدنه خودرو در محل برای سرعت یافتن روند کار استفاده نمایید. این محصول نسبت به انواع مدل های دیگر سرامیک از غلظت بالایی برخوردار می باشد. در نتیجه برای کاربرد محصول حتما باید با حلال های مخصوص ترکیب شود. در نتیجه استفاده از این محصول سبب ایجاد یک پیوند قوی میان رنگ و سرامیک خودرو می شود. البته این محصول دارای انواع مدل های آماده نیز می باشد که توسط خود کاربر قابل اجرا است.

پوشش نانو سرامیک خودرو بر پایه گرافین را می توانیم از جدیدترین محصولات عرضه شده در این حوزه معرفی نماییم. گرافین قوی ترین ماده دنیا می باشد که تنها از یک لایه تکی اتم کربن حاصل شده است. سرامیک های بر پایه گرافین به دلیل ساختار خاص و انعطاف پذیری بالای عناصر مقاومت بالایی در برابر آب از خود نشان می دهند. در نتیجه ترکیب گرافین در مواد پلیمری سبب افزایش مقاومت در این محصول شده است. در این محصول نیز سرامیک به خوبی با رنگ ترکیب می شود و گرافین بخش رویی لایه محافظ را تشکیل می دهد.

بررسی برخی از مزایای کاربرد این دو محصول

سرامیک نانویی به خوبی می تواند با بخش های مختلف رنگ خودرو ترکیب شود و فضاهای میکروسکوپی را نیز اشغال نماید. استفاده از این محصول سبب افزایش درخشندگی در رنگ خودرو می شود. همچنین کاربرد این محصول باعث حفاظت از رنگ خودرو در برای امواج فرابنفش، لکه های ناشی از حرکت آب و سایر لکه ها می گردد. استفاده از این محصول سبب ایجاد ویژگی هیدروفوبیک و یا همان آبگریزی در سطح آغشته به سرامیک نانویی می شود. از جمله ویژگی های کاربردی سرامیک بر پایه گرافین نیز می توانیم به استحکام بالای محصول و مقاومت در برای انواع مواد شیمیایی اشاره نماییم.

 پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو

مزایا و معایب سرامیک خودرو

از جمله مزایای کاربرد سرامیک خودرومی توانیم به این مورد اشاره کنیم که استفاده از این محصول سبب می شود تا رنگ خودرو در برابر خط و خش جزئی به خوبی حفظ شود. کاربرد این محصولات سبب می شود تا رنگ خودرو شما تا حدود ۵۰ درصد بهتر از حالت عادی محافظت شود. ایجاد این پوشش خارجی می تواند عمر خودرو را افزایش داده و همچنین از فرسایش خودرو به دلیل تابش نور خورشید جلوگیری کند. در نهایت استفاده از این محصول می تواند از رنگ خودرو در برابر باران های اسیدی، فضولات پرندگان و گرد و غبار موجود در هوا نیز محافظت نماید. همچنین استفاده از این محصول تا حد قابل توجهی می تواند سبب بهبود ویژگی های ظاهری خودروی شما شود. از دیگر مزایایی که می توان برای این محصول نام برد این است که کاربر می تواند به راحتی از سرامیک خودرو در خانه و برای پوشش خارجی ماشین بهره ببرد.

برای این منظور تنها کافی است ابتدا رنگ خودرو را به خوبی تمیز نمایید. در ادامه برای از بین بردن رسوبات از سطح خودرو باید از مواد ضد عفونی شیمیایی استفاده نماییم. در نهایت شما می توانید از بهترین پولیش برای خط و خش ماشین برای ایجاد سطحی یکنواخت استفاده کرده و در ادامه از اسپری چربی زا بر سطح خودرو استفاده کنید. در ادامه پوشش سرامیک را بر روی خودرو اعمال نمایید. سپس مدت زمان مناسبی را که حدود ۱۳ تا ۱۵ ساعت می باشد را برای خشک شدن سرامیک در نظر بگیرید.

 مزایا و معایب سرامیک خودرو

هزینه سرامیک خودرو

قیمت سرامیک خودرو یکی از مهمترین مواردی است که ممکن است کاربر قبل از اجرای سرامیک نسبت به شناخت آن حساس باشد. در نتیجه بسیاری از افراد پیش از اجرای سرامیک بر روی خودروها نسبت به هزینه اجرای این فرایند سوالاتی را مطرح می کنند. اما کاربران باید بدانند که هزینه سرامیک بر روی خودرو به عوامل گوناگونی مانند مدل خودرو، برند تولید کننده سرامیک مورد استفاده برای خودرو و یا داخلی و خارجی بودن نوع خودرو وابسته می باشد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی این فرایند تعداد لایه هایی است که از سرامیک بر روی خودرو استفاده می شود.

در نهایت کارشناسان در دیجی پولیش در تلاش هستند تا با استفاده از باکیفیت ترین نوع سرامیک مورد استفاده در خودرو قیمت این فرایند را در محدوده مناسبی تعیین نمایند. اما به خاطر داشته باشید مزایای ایجاد شده توسط این روش می تواند در بلند مدت هزینه کاربر را جبران نماید. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که هزینه سرامیک خودرو در خودروهای لوکس و گران قیمت بدون شک بسیار بیشتر از خودروهای معمولی است.