سرای محلات از مأموریت اصلی خود خارج شده‌اند

سرای محلات از مأموریت اصلی خود خارج شده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه چهارشنبه‌های فرهنگی منطقه ۵ تهران اظهار کرد: توقعات از شهرداری تهران بالا است.

وی با اشاره به بهره برداری از مراکز فرهنگی گفت: طرحی در حال تدوین است ما به این نتیجه رسیده‌ایم که سرای محلات از مأموریت اصلی خود خارج شده‌اند اما با تصمیمات جدیدی که تدوین می‌شود این سراها قاعده جدیدی پیدا می‌کنند.

نادعلی با اشاره به شورایاری محلات گفت: در این حوزه منع قانونی ایجاد شده است اما این به معنای استفاده نکردن از ظرفیت‌های مردمی نیست بلکه ما به دنبال مردمی سازی محلات هستیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به طور قطع ایفای نقش توسط مردم ادامه پیدا می‌کند شورایاری‌ها نگاه نظارتی بر شهرداری دارند و موضوع فعالیت شورایاری‌ها اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شهرداری هویت سازی برای تهران است گفت: هویت ایرانی، هویت اسلامی و هویت انقلابی ۳ بخش هویتی کشور هستند و در تهران و محلات نیز باید هویت را مجدد احیا کنیم.

نادعلی ادامه داد: نگاه فرهنگی در میان مدیران از اهمیت بسزایی برخوردار است و جز هویت سازی، خانواده محوری و مسجد محوری نیز اهمیت بسیاری دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مسجد محوری گفت: این موضوع پایه فرهنگ‌سازی است و باید سیاست‌های مدیریت شهری در تمامی محلات ایجاد شود.

نادعلی با اشاره حوزه فرهنگی گفت: این حوزه پیچیده‌ای است و اولویت بندی در این حوزه دارای پیچیدگی‌های خاص خود است.

وی با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای مترو گفت: در خصوص واگن‌های بانوان و به طور خاص در حوزه بانوان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مشارکت مردم در محلات گفت: هنوز این کار به نتیجه مطلوبی نرسیده است و باید اقدامات مشارکتی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: محله اسلامی باید برای همه اعضای یک محله تبیین شود تا همه کنار هم اقدامات مناسب را پیش ببریم همچنین برگزاری برنامه‌های عمومی یکی از الزامات مورد نیاز تهران است ما به تأتر خیابانی احتیاج داریم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مدیریت فرهنگی گفت: گاهی اوقات در این حوزه مشکلاتی بوجود آمده است و باید شاخص‌ها در این حوزه مشخص شود.

نادعلی تصریح کرد: باید تا جایی که می‌توانیم برای ارتقای سطح فرهنگی مسجد به کار ببریم مسجد باید خط مقدم اطلاع رسانی‌ها باشد متأسفانه محوریت مسجد درحال دست رفتن است و باید این محوریت حفظ شود.

وی گفت: کارهای فرهنگی و تربیتی به یکدیگر متصل هستند و ما باید در بستر کارهای تربیتی نسل جدید را تربیت کنیم.

منبع : مهر