سرقت با تصادف ساختگی/دستگیری تبعه خارجی زورگیر

سرقت با تصادف ساختگی/دستگیری تبعه خارجی زورگیر

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۵ فقره سرقت با تصادف ساختگی

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ سارق خودرو که با تصادف ساختگی، ۵ دستگاه خودروی سواری را سرقت کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمد جلینی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری با سلاح سرد در محدوده خیابان نبرد شمالی بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری سلیمانیه در نشانی اعلامی حاضر شدند.

وی به فرار متهمان توسط ۲ خودروی سواری که یکی از شهروندان مدعی بود خودرو متعلق وی است اشاره کرد و گفت: با توقف خودروها، هر ۲ متهم که به صورت پیاده در حال فرار بودند دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به محل درگیری منتقل شدند.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران افزود: شاکی پرونده مدعی بود که راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری با وی تصادف کرده است و برای بررسی حادثه از خودرو پیاده شده است و متهمان قصد داشتند با تهدید سلاح سرد خودروی وی را سرقت کنند که با حضور مأموران سرقتشان نافرجام مانده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در کلانتری به ۵ فقره سرقت مشابه معترف شدند، ادامه داد: شناسایی مال باختگان و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری تبعه خارجی زورگیر در تهران

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زورگیری در شهرک قدس و کشف ۱۲ فقره سرقت خبر داد و گفت: متهم یکی از اتباع کشورهای همسایه بود.

سرهنگ ضرغام آذین گفت: مأموران کلانتری شهرک قدس در حین گشت زنی به ۲ موتورسوار که با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت در حال زورگیری از شهروندی و سرقت تلفن همراهش بودند مشاهده کردند.

وی خاطر نشان کرد: مأموران بلافاصله طرح مهار سارقان را که قصد متواری شدن از محل را داشتند عملیاتی و موتورسیکلت یکی از متهمان متوقف و راکب آن را دستگیر کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم که از اتباع کشورهای همسایه است در بازجویی‌های فنی و تخصصی به ۱۲ فقره سرقت و زورگیری از شهروندان در روزهای گذشته با همکاری همدستش اعتراف کرد.

وی در خاتمه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و دستگیری سارق متواری در دستور کار مأموران قرار دارد.

دستگیری ۲ تن از عاملان تخریب خودروهای محله تهرانپارس

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ تن از عاملان تخریب خودروهای شهروندان در محله تهرانپارس خبر داد و گفت: دستگیری عامل دیگر تخریب در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در توضیح این خبر، گفت: ساعت ۰۳۰۰ بامداد بیست و پنجم بهمن ماه سال جاری با تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر تخریب ۴ دستگاه خودرو در محله تهرانپارس توسط تعدادی از افراد شرور تیمی از مأموران کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه این افراد شرور علاوه بر تخریب ۴ دستگاه خودرو، با ایجاد سر و صدا و عربده کشی موجب رعب و وحشت اهالی محل شده بودند، گفت: این متهمان پس از تخریب خودروها قبل از حضور مأموران از محل گریخته بودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی و رصد دوربین‌های مداربسته هویت متهمان شناسایی و مشخص شد، ۳ شرور خودروها را تخریب و قدرت نمایی کرده اند.

وی گفت: با شناسایی مخفیگاه متهمان و اخذ دستور قضائی، تیمی از مأموران کلانتری برای دستگیری آنان به مخفیگاه متهمان در محله خاک سفید اعزام و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه موفق شدند ۲ تن از متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر و خودرویی که با آن به محل تخریب مراجعه کرده بودند، توقیف کنند.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطر نشان کرد: نفرات دستگیر شده روانه زندان و تحقیقات پلیسی برای دستگیری نفر سوم این پرونده ادامه دارد.

کشف ۵۵ کیلو هروئین و شیشه در تهران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۴۴ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین و ۱۰ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه از مخفیگاه ۳ سوداگر مرگ در شرق تهران خبر داد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: در رصد عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر مشخص شد یکی از قاچاقچیان ساکن شرق تهران با همکاری ۲ تن از اعضای خانواده اش، مقادیر قابل توجهی هروئین و شیشه از استان‌های مرزی کشور تهیه و در حال توزیع آن در شرق تهران است.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی و با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد منزل وی شده و ضمن دستگیری هر سه سوداگر مرگ، در بازرسی از منزل متهمان مقدار ۴۴ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین و ۱۰ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تصریح کرد: در این عملیات یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر کشف و ۳ دستگاه خودروی سواری که متهمان با استفاده از این خودروها به توزیع مواد مخدر می‌پرداختند توقیف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به جامعه‌ای امن و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی بایستی مردم با پلیس همکاری داشته و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع : مهر