سطح فنی مسابقات تکواندو در تهران بالاست/ قضاوت‌ها باید بهتر شود

سطح فنی مسابقات تکواندو در تهران بالاست/ قضاوت‌ها باید بهتر شود

اکرم خدابنده با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر به برگزاری رقابتهای تکواندو به میزبانی تهران اشاره کرد و گفت: رقابتهای بین المللی تهران فرصت مناسبی برای کسب حداکثر امتیاز لازم در مسیر کسب سهمیه المپیک است. ضمن اینکه حضور تکواندوکار عنوان دار جهانی و المپیک از کشورهای مختلف باعث شد تا نمایندگان کشورمان توانایی خود را در یک میدان مهم و جدی محک زده و تجربه خوبی را کسب کنند.

وی افزود: این دوره از مسابقات با استقبال تیم‌های خارجی و تکواندوکاران مطرح دنیا مواجه شد، به صورتی که شاهد مبارزه قهرمانان جهان، المپیک و قاره‌ای در این رقابتها بودیم. ان شالله با میزبانی خوبی که در این دوره شاهد بودیم، سالهای آتی تکواندوکاران بیشتری برای شرکت در این مسابقات به تهران سفر کنند.

خدابنده به قضاوت داوران در این مسابقات هم اشاره کرد و گفت: سطح داوری را نمی‌توان خوب ارزیابی کرد. بازی‌های دیگر کشورها را که نگاه می‌کنیم، برخی از تکنیک‌ها راحت تر امتیاز می‌گیرند. در حالی که در کشور ما چنین نیست. به خصوص در زمینه ضربات مشت، امتیازها به سختی داده می‌شود. متأسفانه در داوری‌ها کمی اشکال وجود دارد. امیدواریم با رفتن به سوی بازی‌های جام ریاست فدراسیون جهانی، اشکالات روز به روز کمتر شده و داوری‌ها بهتر شود.

سرگروه تیم ملی تکواندو با اشاره به رقابتهای متعدد بین المللی در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: رقابتهای قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و گرندپری ها باعث شده تا سال پرترافیکی را پیش رو داشته باشیم. باید پله پله به جلو برویم و در مسابقات شرکت کنیم تا بتوانیم در مسابقات بزرگ پیروز میدان باشیم.

وی در پایان با ابراز خوشحالی از انتخاب هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون، عنوان داشت: شک ندارم یک قهرمان که خود مبارزه کرده، مدال گرفته، تجربه برد و باخت را پشت سر گذاشته، شرایط ورزشکارانی که در اردو در حال تمرین کردن هستند، را بهتر درک می‌کند. امیدوارم با در نظر گرفتن مشکلاتی که خود در گذشته داشتند، بتوانند مسائل مربوط به تکواندو کاران، را حل کنند. با آمدن ایشان امیدوارم شرایط روز به روز بهتر شود.

منبع : مهر