سعادتی و زینالی طلا گرفتند، ساکی نقره/ دختران ایران قهرمان شدند

سعادتی و زینالی طلا گرفتند، ساکی نقره/ دختران ایران قهرمان شدند

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان جهان که از روز پنجشنبه ششم مردادماه در بلغارستان آغاز شده بود، امروز یکشنبه نهم مردادماه با برگزاری مسابقات ۵ وزن باقی مانده پیگیری شد که چهار نماینده ایران موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره شدند.

محمد مهدی سعادتی در وزن ۴۹- کیلوگرم کار خود را برتری ۲ بر صفر و با نتایج (۱۵ بر ۲ و ۱۴ بر ۲) برابر «ون ین» از چین تایپه آغاز کرد و سپس با نتایج ۱۱ بر یک و ۱۹ بر ۷ در دو راند مقابل «مکانجولا» از بریتانیا پیروز شد و در ادامه و با یک مبارزه برتر و تماشایی ۱۴ بر یک و ۱۲ بر یک «رنیچ» از کرواسی را پشت سر گذاشت به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.وی در این مرحله «دوستان نژمی خانوف» از قزاقستان را در دو راند متوالی (۱۱ بر ۸ و ۱۰ بر ۷) شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد. عضو تیم ملی نونهالان در مبارزه برای کسب مدال «لی این سئوک» از کره جنوبی را پیش رو داشت که در ۲ راند با نتایج ۱۹ بر ۷ و ۵ بر ۳ به برتری رسید و قهرمان جهان شد.

رادین زینالی در وزن ۶۱- کیلوگرم نیز روی سکوی قهرمانی ایستاد. وی در حضور ۳۱ تکواندوکار دور نخست را با انصراف نماینده برزیل «ماچادو» پشت سر گذاشت و سپس «کیم سیئون» از کره جنوبی را در دو راند متوالی و با نتایج (۱۳ بر ۷ برنده و ۱۴ بر ۹) شکست داد و سپس «توچنای» از ترکیه را نیز ۲ بر صفر (۱۸ بر ۴ و۱۰ بر ۸) از پیش رو برداشت. زینالی در مرحله نیمه نهایی به دیدار «آرتور پاک» از قزاقستان رفت و در دو راند با نتایج ۷بر۴ و یک بریک (انتخاب برنده توسط سیستم) پیروز شد و پای به مبارزه پایانی گذاشت. نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال برابر نیکو ججوبریدزه از گرجستان در ۲ راند، صاحب مدال ارزشمند طلا شد.

پرنیان ساکی در وزن ۳۷- کیلوگرم در مبارزه پایانی به مصاف «سینگ تونگ» از تایلند رفت و در ۲ بر صفر نتیجه را واگذار و به نشان نقره دست پیدا کرد. این تکواندوکار شایسته کشورمان برای رسیدن فینال با نتیجه ۲ بر صفر در راند شماری به ترتیب «الینا کریموا» از بلغارستان، «گلسان» از استرالیا، «عیوضیان» از ارمنستان را شکست داده بود.

بر همین اساس تیم بانوان ایران در بخش دختران با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز بالاتر از همه تیم‌ها عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر ۴ نشان طلا، پرنیان ساکی یک مدال نقره و فاطمه باقرزاده هم یک نشان برنز کسب کرده اند.

منبع : مهر