سفر رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اردن

سفر رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اردن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه القدس العربی، «ایال هولتا» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) به اردن سفر کرده و با برخی مقامات اردن در کاخ پادشاهی این کشور دیدار کرده است.

بنابر اعلام منابع صهیونیستی این نخستین سفر رسمی یک مقام صهیونیست بلندپایه به اردن از زمان تنش‌های اخیر در مسجدالاقصی محسوب می‌شود.

تحلیلگران سیاسی، دلیل سفر رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اردن را بهبود روابط میان دو طرف در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه می‌دانند.

وبگاه صهیونیستی واللا نیز در گزارشی نوشت که ایال هولتا به نمایندگی از نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اردن سفر کرده تا پس از گذشت دو ماه از قطع شدن گفتگوها میان دیوان پادشاهی اردن و دفتر نخست وزیری نفتالی بنت، شرایط را به وضعیت سابق بازگرداند.

این در شرایطی است که در هفته‌های اخیر روابط میان تل‌آویو و امان در اثر تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، دور جدیدی از تنش را تجربه کرده بود.

وزارت خارجه اردن در زمان این رخدادها، از استفاده مفرط نظامیان صهیونیست از خشونت جهت متفرق کردن نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی انتقاد کرده بود. وزارت خارجه اردن همچنین کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در امان را فراخوانده و مراتب نارضایتی خود از این رخدادها را به وی ابلاغ کرده بود.

منبع : مهر