سقوط وزنه‌بردار ایران در رنکینگ جهانی/شانس سهمیه المپیک باقی ماند

سقوط وزنه‌بردار ایران در رنکینگ جهانی/شانس سهمیه المپیک باقی ماند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قطرکاپ که گزینشی المپیک محسوب می‌شود در حال برگزار است، میرمصطفی جوادی نماینده ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم تنها وزن‌کشی کرد و روی تخته رقابت نرفت، «لی دائین» دیگر مدعی این دسته هم از چین به وزن‌کشی اکتفا کرد.

اما کارلوس ناسار بلغاری در این دسته شگفتی‌ساز شد، او که در مسابقات جهانی مصدوم بود و نتوانست به میدان برود، در قطرکاپ حضور قدرتمندانه‌ای داشت و موفق شد رکورد دوضرب این دسته را یک کیلوگرم ارتقا دهد. او با مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرم در یک‌ضرب به کار خود پایان داد، اما در دوضرب فوق‌العاده ظاهر شد و موفق به مهار وزنه ۲۲۳ کیلوگرم شد.

نتایج ۱۰ وزنه‌بردار برتر رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم نشان می‌دهد میر مصطفی جوادی که پیش از این با رکورد مجموع ۳۸۴ کیلوگرم در رده چهارم رنکینگ المپیک قرار داشت به رده پنجم رفت ولی همچنان یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک باقی بماند.

در حال حاضر دایان لی از چین (۳۹۶ کیلوگرم)، کارلوس ناسار از بلغارستان (۳۹۵ کیلوگرم)، والنیا سانچز از ونزوئلا (۳۹۰ کیلوگرم) و لوپز لوپز از کلمبیا (۳۹۰ کیلوگرم) چهار وزنه برداری هستند که بالاتر از میرمصطفی جوادی قرار دارند.