سهراب آزاد: کراس فیت می تواند از ۴ تا ۹۰ سالگی ورزش همه باشد

سهراب آزاد: کراس فیت می تواند از ۴ تا ۹۰ سالگی ورزش همه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب آزاد درمورد مسابقات آیلند گیمز کراس فیت به میزبانی کیش، اظهار داشت: ۴۰۰ نفر برای این مسابقات در ۵ رده مثبت ۴۰، مثبت ۳۵، حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و تیمی ثبت نام کرده بودند. نفرات حاضر در کیش هم از قالب مسابقات تیمی و انفرادی آنلاین به این تورنمنت رسیدند.

وی درمورد سطح سومین دوره تورنمنت، گفت: هر سال کیفیت مسابقات بهتر می‌شود. به دلیل برگزاری آنلاین، نفرات حرفه‌ای تمام استان‌ها در تمام رده‌های سنی در کیش حاضر شده‌اند و در ۳ روز با یک چالش مواجه هستند.

رییس انجمن کراس‌فیت ادامه داد: یک سال است انجمن کراس فیت در فدراسیون وزنه‌برداری حضور پیدا کرده و در سه مرحله آموزش، مسابقات و توسعه فعالیت می‌کنیم. حدود ۵ هزار باشگاه در کشور داریم. تمام باشگاه‌ها از ماه آینده اسم‌گذاری می‌شوند.

سهراب آزاد افزود: در بخش آموزش نیز حدود ۳۶۰ کلاس برگزار کرده‌ایم. امسال در فدراسیون وزنه‌برداری هم حدود ۲۰۰ کلاس برگزار کردیم‌. در بخش مسابقات نیز یکی از مهم‌ترین اهداف ما لیگ و قهرمانی کشور در بخش آقایان، بانوان، کودکان و پیشکسوتان است که از همین امروز مسابقات استارت خورد و تا اسفند ادامه دارد.

آزاد عنوان کرد: لیگ یک ۲۲ تیم و لیگ دو ۶۲ تیم دارد. تیم‌ها ۳ نفره هستند که فکر می‌کنم در کشور بی‌سابقه بود. همچنین ۹۰۰ ورزشکار در بخش کودکان، زیر ۱۸، زیر ۱۴ سال فعالیت می‌کنند. رشته کراس فیت را در کل سبک زندگی می‌دانیم که از بچه ۴ ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله می‌توانند آن را در خانه خود با شدت بالا انجام بدهند.