سود خرید و فروش ارز دیجیتال چقدر است؟

سود خرید و فروش ارز دیجیتال چقدر است؟

حضور ارزهای دیجیتال در فضای کسب و کار، طوفانی با خود به همراه داشته است. طوفانی که با خود موجی از مفاهیم جدید و نوآوری‌ها را به همراه دورنمایی متفاوت از آنچه برای ارزهای رایج متصور بودیم، به بازار کسب و کار عرضه کرده است. در کنار نوبودن پدیدۀ ارزهای دیجیتال، شکل تجارت و مبادلات ارزی هم تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده است. تفاوت تجارت با این ارزهای جدید، داستان بیزنس‌ها و تراکنش‌های مالی را وارد فضای جدیدی کرد و با خود چالش‌ها و هیاهوی زیادی را به همراه آورده است به طوری که گاها می‌بینیم که کسب درآمد از ارزهای رمزنگاری شده، تبدیل به متداول‌ترین روش برای دریافت سود شده است.
حال سوال اینجاست که این ارز دیجیتال اصولا تا چه میزان با خود سود به همراه دارد که این روزها در همه جا صحبت بر سر آن است و افراد زیادی مشتاق به ورود به حوزۀ آن و انجام خرید و فروش آن هستند. این مقاله، سعی در پاسخ به همین سوال دارد که سود خرید و فروش ارز دیجیتال چقدر است؟
برای دانستن پاسخ این سوال لطفا همراه ما باشید.


ماهیت ارز دیجیتال

اگر از اولِ داستان، یعنی چیستی ارز دیجیتال شروع کنیم، باید بگوییم که ارز دیجیتال به هر ارز، پول و یا دارایی گفته می‌شود که در سیستم‌های رایانه‌ای دیجیتال و به ویژه از طریق اینترنت، مدیریت، ذخیره و یا رد و بدل می شود. این دارایی‌های دیجیتالی که مردم می‌توانند به عنوان سرمایه‌گذاری و برای خریدهای آنلاین هم از آن‌ها استفاده کنند، قابلیت تبادل با پول‌های واقعی را دارند و به شکل‌های رمزارز، ارز مجازی و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در دسترس هستند.
تعاملات مربوط به ارزهای دیجیتال هم نیازمند زیرساختی الکترونیکی است که بصورت عادی در فضای صرافی‌های عادی وجود ندارد و حضور صرافی‌های ارز دیجیتال که به دادوستدهای این نوع ارزها می‌پردازند و تعامل با آن‌ها هم از ضروریات شرایط کنونی به شمار می‌رود. این صرافی‌ها بستری مناسب برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال هستند و شما می‌توانید در بستر پلتفرم آن‌ها، مبادلات خود را به سرانجام برسانید. به عنوان نمونه، برای خرید ارز دیجیتال کلیک کنید .

ترید ارز دیجیتال چیست؟

معاملات یا همان ترید ارزهای دیجتال، به معنای رصد ارزش مالی ارزهای رمزنگاری‌شده در برابر واحد دلار و خرید آن‌ها بر روی یک سیستم و فروش آن در سیستم دیگری است، به طوری که فرد معامله‌کننده از وجود اختلاف قیمت در این دو سیستم استفاده کرده و سود دریافت کند. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین در صرافی بایننس می‌تواند ۴۵۰۰۰ دلار باشد، در حالی که قیمت همین رمزارز در کوین بیس، با ۴۵.۵۰۰ دلار معامله شود و همین اختلاف قیمت، فرد معامله‌گر را وارد معامله‌ای پرسود می‌کند.
در همین راستاست که بیشتر سرمایه‌گذاران اقدام به خرید رمزارزهایی مانند بیت کوین ، اتریوم، ریپل و دیگر ارزهای دیجیتال می‌کنند و منتظر می‌مانند تا ارزش آن‌ها افزایش یابد و سپس، پس از افزایش قیمت بازار، اقدام به فروش آن‌ها کرده و سود کسب می‌کنند.


آیا ترید ارز دیجیتال پر ریسک است؟


سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال ممکن است یک سرمایه گذاری خوب باشد، اما این احتمال هم وجود دارد که با تریدی اشتباه، ناگهان تمام پول خود را از دست دهید. به طور مثال افراد زیادی در سال‌های اخیر اقدام به خرید رمزارزهای پایه‌ای از جمله بیت کوین کردند و زمانی که در سال ۲۰۲۲ قیمت آن در سراسر جهان کاهش یافت، تریدرهای زیادی را با ضررهای هنگفت برجای ماندند.
از طرفی دیگر هم مبادلات ارزهای دیجیتال، بیشتر از مبادلات سهام، در برابر هک شدن و تبدیل شدن به اهداف فعالیت‌های جنایی هستند و گاها نقض امنیتی در این مبادلات، منجر به خسارات قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران می‌شود. بنابراین، خرید و فروش ارزهای دیجیتال گاها می‌تواند پرریسک باشد.


آیا ترید ارز دیجیتال سودآور است؟


درست است که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، پرریسک و گاها یک قمار پرخطر تلقی می‌شود اما به طور بالقوه هم می‌تواند بسیار سودآور باشد. از همین روست که پیگیری فراز و نشیب‌های ارزهای دیجیتالِ محبوبی چون بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال و رصد مدام نوسانات قیمیت آن‌ها می‌تواند یک کار تمام‌وقت برای فعالان این حوزه باشد.
به صورت کلی، برای هر ترید ارزهای دیجیتال، باید یک بازۀ زمانی طولانی را برای سوددهی در نظر گرفت و به همین خاطر، بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده نظیر بیت کوین و اتریوم با اهداف بلندمدت راه‌اندازی می‌شوند و ممکن است در افق‌های طولانی مدت سوددهی خوبی داشته باشند. از همین رو، سرمایه‌گذاران اولیه‌ای که در یک پروژۀ ارزهای دیجیتال و در مراحل اولیه، سرمایۀ خود را به کار می‌گیرند، معمولا در دراز مدت به پاداش‌های خوبی می‌رسند.
در میان ارزهای دیجیتال معروف، بیت کوین، به عنوان شناخته‌شده ترین رمزارز، با تاثیرگرفتن از این روند و این واقعیت که افراد زیادی خواهان آن هستند، توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران به عنوان ‘طلای دیجیتال’ تلقی می شود و می‌تواند به عنوان یک شکل دیجیتالی پول نقد هم مورد استفاده قرار گیرد. سرمایه‌گذاران بیت کوین معتقدند که این رمزارز در درازمدت، ارزش بیشتری را برای خود دست و پا خواهد کرد، چرا که برخلاف منابع ارزهای فیاتی مانند دلار آمریکا یا ین ژاپن، عرضۀ آن ثابت و درحدود ۲۱ میلیون است. به همین خاطر، کسانی که از بیت کوین به عنوان پول نقد دیجیتال استفاده می‌کنند، معتقدند که بیت کوین این پتانسیل را دارد که به اولین ارز واقعاً جهانی تبدیل شود.
در حال حاضر، تریدرها برای کسب سود در بررسی نموداری خود و در خرید و فروش ارزهای دیجیتال، نقاط مختلفی را بر روی نمودار در نظر می‌گیرند و دست به تصمیم‌گیری می‌زنند. آن‌ها عموما تمایل دارند که اهداف خود را بر روی عدد ۵۰ ٪ تنظیم کنند و بالطبع، زمانی که این عدد به ۱۰۰ ٪ برسد، چیزی فراتر از انتظار و شرایطی کاملا رویایی خواهد بود.

نقش‌صرافی‌ها در ترید ارزهای دیجیتال


از آنجایی که تبادلات اینترنتی ارزهای دیجیتال، به بستری متفاوت نیاز دارد، امروزه با حضور رو به رشد صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال مواجه هستیم. این صرافی‌ها، ارائه‌دهندۀ راهکارهایی برای خرید و فروش ارز دیجیتال بوده و فضایی در تبادلات اینترنتی فراهم می‌کنند که به مشتریان اجازه می‌دهند تا رمزارزهای خود را با سایر دارایی‌ها، مانند پول عادی یا سایر ارزهای دیجیتال معامله کنند و حتی بعضی از آن‌ها، در ازای ارزهای دیجیتال، کارت‌های اعتباری، حواله‌های عادی یا سایر شکل‌های پرداخت را نیز می‌پذیرند. به همین خاطر است که یافتن پاسخ سوالی چون کدام صرافی ارز دیجیتال معتبر است؟ برای کاربران و فعالان این حوزه اهمیت به سزایی دارد و حاکی از حضور پراهمیت صرافی‌های ارز دیجیتال در این عرصه است.

سخن آخر


حضور پرهیاهو و قدرتمند ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، برای بسیاری نویدبخش بازاری پرسود بوده است. تریدرها یا همان معامله‌گران ارزهای دیجیتال وارد زمین بازی شده‌اند و با رصد نمودارها و نوسانات بازار، در تلاشی دائمی برای کسب سود بیشتر هستند.
این مقاله اشاره به چگونگی و میزان کسب سود در سیر خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارد و عنوان می‌کند که هرچند این روند پرریسک و گاها خطرناک جلوه می‌کند، اما اگر اهدافی بلندمدت را دنبال کند، می‌تواند سود و پاداشی درخور برای دارندگان این ارزهای پرطرفدار و تریدرها به همراه آورد. فقط کافی است تحلیلی درست از شرایط داشت و صبوری پیشه کرد و درگیر هیجانات آنی نشد.