سپهرزاد: دوومیدانی برای رسیدن به وضعیت آرمانی نیاز به مدال دارد

سپهرزاد: دوومیدانی برای رسیدن به وضعیت آرمانی نیاز به مدال دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کیهانی، حسین رسولی، احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی پیرجهان، مهدی صابری، فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد به عنوان ورزشکار به مربیگری هادی سپهرزاد، پریسا بهزادی و کاوه موسوی و همراهی افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی اعضای تیم اعزامی کشورمان در این رشته را به نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی را تشکیل می دهند.

هادی سپهرزاد مدیر تیم های ملی دوومیدانی کشورمان و مربی این رشته در بازیهای آسیایی هانگژو در گفتگو با خبرنگار مهر پیش از آغاز این دیدارها گفت: همه تیم آماده حضور در این بازیها بوده و مشکلی از بابت حضور در مسابقات نداریم و شرایط همه خوب است و آماده رقابت با رقیبان می باشند.

وی در مورد رقیبان نمایندگان ایران در این دوره از بازیها هم بیان کرد: همه ورزشکاران کشورهای مختلف برای این دیدارها آماده بوده و ۵ سال برای این رقابت ها زحمت کشیده اند و منتظر هستند تا پرقدرت در این رویداد حاضر شوند. رقیبان ما در اکثر رشته ها با سطح آمادگی خوبی به میدان آمده اند. همه ورزشکاران خوب و مطرح آسیا منتظر برگزاری این رویداد بوده اند.

مدیر تیم های ملی دوومیدانی کشورمان خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما هم آمادگی کاملی برای شرکت در مسابقات دارند. برخی از این نفرات با یک تجربه و پختگی لازم در مسابقات حاضر می شوند و برخی هم جوان تر بوده و انگیزه لازم را برای کسب مدال دارند.

وی در مورد اینکه «شرایط حاضرین به نسبت مسابقات قهرمانی آسیا که دو ماه قبل برگزار شد چقدر متفاوت خواهد بود؟» هم گفت: در رشته پرتاب دیسک جز احسان حدادی همه نفرات حاضر در مسابقات قهرمانی آسیای گذشته حاضر بودند. در سرعت ها چند ورزشکار مطرح دیگر اضافه شده اند. در بخش سرعت زنان کار سخت تر شده چرا که ورزشکاران خوب آسیا و مدال آوران مطرح همه حاضر هستند اما شرایط دو نماینده ایران هم خوب است.

مربی تیم ملی دوومیدانی کشورمان تاکید کرد: قطعاً وقتی شرایط به این گونه است کسب مدال در چنین میدان بزرگی ارزشمندتر و لذت بخش تر می باشد.

وی ادامه داد: گروه اول از نمایندگان ما از چهارم مهرماه به محل برگزاری مسابقات رسیده اند، چند جلسه تمرین داشته و قرار است دوندگان سرعتی ما از فردا جمعه هفتم مهرماه در دور مقدماتی به مصاف رقبای خود بروند و استارت دیدارهای دوومیدانی هم از این روز زده خواهد شد.

سپهرزاد که خود سابقه حضور در سه دوره بازیهای آسیایی را داشته و الان به عنوان مربی در کنار تیم دوومیدانی در بازیهای آسیایی حاضر شده است به خبرنگار مهر گفت: من در آخرین حضور در بازیهای آسیایی اینچئون پنجم شدم. شرایط دوومیدانی در بازیهای آسیایی این دوره به نسبت قبل متفاوت تر و ویژه تر شده است چرا که ما فاصله ای کمتر از یک سال تا بازیهای المپیک پاریس را پیش رو داریم. نسبت به دوره قبل رکوردهای ورودی المپیک سخت تر شده و تمام ورزشکاران با تمام پتانسیل خود در بازیهای آسیایی حاضر می شوند تا بتوانند شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک و ورودی این بازیها امتحان کنند. از آن سو بازیهای آسیایی در بین مسابقات مختلف امتیاز بالایی دارد و به همین دلیل سطح رقابت ها نیز به نسبت دیگر مسابقات قهرمانی آسیا سطح بالاتری خواهد داشت.

وی بیان کرد: از آن سو شرایط محل برگزاری مسابقات هم برای دوومیدانی کاران ما و دیگر کشورها را کمی سخت تر کرده است. محل برگزاری مسابقات در فضای باز و در شرایط هوای بسیار گرم و شرجی زیاد بوده و این مسابقات را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. این مسئله علی الخصوص بر روی عملکرد نمایندگان رشته های سرعتی و قدرتی که ما نیز در آن نماینده داریم تاثیر گذار است.

سپهرزاد در پایان گفت: امیدوارم دوومیدانی کاران ما دست پر به ایران برگردند. دوومیدانی ما احتیاج زیادی به مدال های این نفرات دارد تا به شرایط آرمانی خود برسد. سال قبل از المپیک است و قطعاً این مدال ها و عملکرد خوب نمایندگان می تواند به دوومیدانی کمک کند تا باز هم نگاه ویژه ای به این رشته بشود.