شرایط بیمارستان‌های غزه بسیار بحرانی است

شرایط بیمارستان‌های غزه بسیار بحرانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ویلیام شومبورگ» رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه هشدار داد که خدمات درمانی در غزه در خطر تعطیلی کامل است و باید اقدامات مشخص و فوری برای حفظ دسترسی به مراقبت‌های درمانی حیات‌بخش و اورژانسی در نوار غزه انجام شود.

وی گفت: «هر بیمارستان فعال در نوار غزه سرریز از جمعیت بوده و کمبود تجهیزات پزشکی، سوخت، غذا و آب دارد. بسیاری از بیمارستان‌های غزه هزاران خانواده آواره را در خود جای داده‌اند و اکنون دو مرکز دیگر به دلیل جنگ در خطر از دست رفتن هستند. اثر تجمیعی بر سیستم سلامت ویران‌گر است و باید در این خصوص اقدامات فوری انجام شود.»

شومبورگ افزود: بیمارستان اروپایی غزه یکی از معدود بیمارستان‌های باقی مانده در نوار غزه است که همچنان به درمان بیمارانی که در نتیجه این جنگ رنج می‌برند، ادامه می‌دهد.

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه اظهار کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ اکنون چند ماهی است که یک تیم جراحی پزشکی را درون این بیمارستان مستقر کرده است، جایی که ما توانسته ایم مجروحان جنگ به ویژه کسانی که از سوختگی رنج می‌برند را درمان کنیم.

شومبورگ ادامه داد: با این حال شرایط بسیار بحرانی است و بیمارستان‌های سراسر غزه در هفته‌های اخیر مورد حملات نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند که منجر به بسته شدن چندین بیمارستان در جنوب شهر غزه و در سراسر نوار غزه شده است.