شرایط مهاجرت به روسیه برای دانش آموزان

شرایط مهاجرت به روسیه برای دانش آموزان

روسیه یکی از بهترین گزینه ها برای دانش آموزانی است که می خواهند وارد دانشگاه شوند. بسیاری از دانش آموزان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را انتخاب می کنند. اگر شما نیز می خواهید به روسیه مهاجرت کنید و در کشورهای این کشور تحصیل کنید، بهتر است شرایط مهاجرت به روسیه، دانشگاه های برتر روسیه و ترجمه مدارک لازم برای تحصیل در این کشور را بدانید تا بتوانید هر چه زودتر خودتان را آماده کنید و اقدامات لازم را انجام دهید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد شرایط به مهاجرت به روسیه برای دانش آموزان بدانید برای تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

بهترین شهرها و دانشگاه های روسیه برای تحصیل

تعداد دانشگاه های خوب روسیه بسیار زیاد است، اما معمولاً دانشجویان شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ را برای تحصیل انتخاب می کنند. از بهترین دانشگاه های روسیه، می توان به دانشگاه لومونسف مسکو، دانشگاه سماشکو مسکو، دانشگاه پیراگوف مسکو، دانشگاه ملی سن پترزبورگ، دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ ، دانشگاه فدرال کازان و دانشگاه نووسیبیرسک اشاره کرد.

اگر می خواهید در دانشگاه های روسیه تحصیل کنید، بهتر است از پیش تحقیق کنید و ببینید که آیا این دانشگاه های مورد تأیید سازمان آموزش سنجش کشوری هستند یا خیر. همچنین اگر می خواهید در رشته های پزشکی در روسیه تحصیل کنید، باید ببینید که آیا این دانشگاه ها مورد تأیید وزارت بهداشت ایران هستند یا خیر. اگر دانشگاه ها مورد تأیید این دو نهاد نباشند، مجوز کار در ایران را نخواهید داشت.

ترجمه مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به روسیه

برای مهاجرت به روسیه و اخذ ویزای تحصیلی این کشور، باید مدارک شخصی و تحصیلی تان را با خودتان به دارالترجمه روسی ببرید و ترجمه رسمی کنید. در واقع، باید ترجمه رسمی مدارک را تحویل سفارت روسیه یا دانشگاه مورد نظرتان بدهید.

از مدارک لازم برای تحصیل در روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسنامه

کارت ملی

ریزنمره مقاطع مختلف تحصیلی

دانشنامه مقاطع مختلف تحصیلی

اگر در شهر محل زندگی تان دارالترجمه روسی وجود ندارد و امکان سفر به شهر دیگری را نیز ندارید، می توانید به سراغ دارالترجمه های آنلاین روسی بروید و بدون مراجعه حضوری اسناد و مدارک لازم را ترجمه کنید.

پس از اتمام ترجمه، نوبت به اخذ تأییدات لازم می رسد. معمولاً دانشگاه های روسیه تأییدات زیر را از شما می خواهند:

  • تأییدیه دادگستری ایران
  • تأییدیه وزارت امور خارجه ایران
  • تأییدیه سفارت روسیه

یادتان باشد اگر تأییدات لازم را برای ترجمه ها دریافت نکنید، ترجمه تان فاقد ارزش است و نهاد مورد نظرتان آن ها را از شما نخواهد پذیرفت. بنابراین بهتر است پیش از ارسال مدارک، از تأییدات لازم مطلع شوید و آن ها را دریافت کنید.

همچنین اگر خودتان نمی توانید این تأییدات را دریافت کنید، بهتر است به دارالترجمه ای بروید که این تأییدات را برای تان دریافت می کند. بدین ترتیب، حتی برای دریافت تأییدات نیز لازم نیز خودتان اقدام کنید یا راهی شهر دیگری شوید.

مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، تنوع دانشگاه و رشته بسیار زیاد است. در این کشور، بیش از هزار و دویست دانشگاه وجود دارد که در هر کدام، رشته های متعددی تدریس می شود. بسیاری از این دانشگاه ها در جهان رتبه بسیار بالایی را دارند، از این رو، در صورت فارغ التحصیلی از این دانشگاه ها، می توانید برای تحصیل در دانشگاه های دیگر کشور یا حتی کار در آن ها اقدام کنید. کافی است انتخاب درستی را انجام دهید.

هزینه تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل در روسیه به موارد متعددی بستگی دارد، از شهر محل تحصیل گرفته تا مقطع و دانشگاه مورد نظرتان. اما به طور میانگین، هزینه تحصیل در کشور روسیه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار روبل است.

اما برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه نیز باید هزینه جداگانه ای را بپردازید. هزینه دریافت ویزای تحصیلی روسیه، به طور میانگین، بین ۲۷۰۰ روبل تا ۸۲۵۰ روبل است. در واقع، هزینه دریافت ویزای سینگل ۲۷۵۰ رول است و هزینه دریافت ویزای نامحدود ۸۲۴۵ روبل است.

سخن آخر

تا به اینجا، با شرایط تحصیل در روسیه و مهاجرت به این کشور آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، مهاجرت به روسیه و اخذ ویزای تحصیلی این کشور کار چندان دشواری نیست و با داشتن یک سری شرایط، می توانید به راحتی برای این کار اقدام کنید و در بهترین دانشگاه های روسیه تحصیل کنید. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های روسیه را دارید، بهتر است به دانشگاه های برتر این کشور یا دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران بروید تا بتوانید پس از اتمام تحصیل تان، شروع به کار و فعالیت کنید. پیش از اقدام، از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در روسیه مطمئن شوید، آن ها را با خودتان به دارالترجمه روسی ببرید و ترجمه کنید، سپس تأییدات لازم را دریافت کنید و در نهایت، برای دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید. بدین ترتیب، می توانید روند اخذ ویزای تحصیلی روسیه را سریعاً طی کنید.