شرکت طراحی سایت یا فریلنسر طراحی سایت ؟

شرکت طراحی سایت یا فریلنسر طراحی سایت ؟

حتما با اهمیت طراحی سایت در عصر دیجیتال امروز آشنا هستید و به خوبی می‌دانید که طراحی سایت یک پروسه تخصصی است و به دانش و مهارت کدنویسی احتیاج دارد. با توجه به این که صاحبین کسب و کارهای مختلف با این دانش آشنایی ندارند، طراحی وب سایت خود را به صورت برون‌سپاری به شرکت‌های طراحی سایت یا فریلسنر طراح سایت می‌سپارند. آنچه در این بین حائز اهمیت است، اعتماد به طراح سایت و اطمینان از نتیجه آن و در نهایت دریافت خدمات پشتیبانی حرفه‌ای است. به علاوه این که هزینه نیز به عنوان یک فاکتور مهم مطرح می‌شود. با توجه به رقابت شدیدی که بین سایت‌های کسب و کار وجود دارد، پیداکردن یک شرکت طراحی سایت یا فریلنسر طراحی سایت که از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشند، بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی این مهم می‌پردازیم.

اهمیت طراحی یک سایت حرفه‌ای

انتخاب یک شرکت طراحی سایت یا فریلنسر طراحی سایت به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. برای این که به انتخاب درستی در برون سپاری خدمات طراحی وب سایت برسید، لازم است با این فاکتورهای موثر و البته تفاوت‌های بین یک فریلنسر و شرکت طراح آشنا شوید. بهتر است قبل از بررسی موضوع اصلی، به اهمیت طراحی یک سایت حرفه‌ای بپردازیم‌. همان‌طور که گفتیم، طراحی سایت یک پروسه مهندسی و تخصصی است و گاهی به یک پروژه زمانبر تبدیل می‌شود و طبعا هزینه‌های جاری زیادی دارد. به این ترتیب شما به عنوان یک کارفرما برای شروع یک کسب و کار اینترنتی، به زمان، انرژی و سرمایه نیاز دارید. این در حالی است که همین چند فاکتور ممکن است برای مشاغل کوچک و نوپا محدودیت ایجاد کرده و شروع فعالیت تجاری آن‌ها در بستر اینترنت را به تعویق بیاندازند. از طرفی نیاز کسب و کارهای امروزی به فعالیت آنلاین در بستر اینترنت هیچ گونه تعلل را جایز نمی‌داند.

طراحی سایت، خدمات و مؤلفه‌های متفاوتی دارد که هر یک نقش بسیار چشمگیری در رشد سایت دارند‌. بهتر است بگوییم طراحی سایت برای حضور در بستر اینترنت و شروع یک کسب و کار پررونق کفایت نمی‌کند. سایتی که طراحی می‌کنید باید از المان‌های گرافیکی و ساختار پرقدرتی تشکیل شده‌باشد. در نتیجه اگر وبسایت شما به درستی طراحی و پایه‌گذاری نشود، تمام سرمایه، انرژی و زمان خود را از دست خواهید داد. از طرفی طراحی یک سایت ضعیف هیچ فایده‌ای برای برندسازی شما ندارد. به دلیل رقابت سنگین بین مشاغل آنلاین، تنها سایت‌هایی رشد خواهند کرد که توسط یک شرکت طراحی معتبر یا یک فریلنسر طراحی سایت حرفه‌ای و متخصص طراحی و راه‌اندازی شده و مورد پسند گوگل واقع شده‌باشند. در نهایت شما به متخصصینی نیاز دارید که با کمک آن‌ها یک شروع قدرتمند داشته‌باشید.

بررسی شرکت طراحی سایت

شرکت‌های طراحی سایت معمولا خدمات خود را به صورت تیمی ارائه می‌دهند‌. وقتی از یک شرکت صحبت می‌کنیم، با فاکتور مهمی به عنوان اعتبار مواجه می‌شویم. اعتبار هر شرکت خدماتی به واسطه اعتماد کاربران آن حاصل می‌شود. این روزها در پی گسترش کسب و کارهای آنلاین، شرکت‌های خدمات طراحی سایت به پرمخاطب ترین شرکت‌های خدماتی تبدیل شده‌اند‌. قطعا شرکتی که خدمات طراحی و سئو سایتی را به عهده می‌گیرد، مسئولیت‌های بسیاری در قبال آن دارد. هرچند این مسئولیت‌ها برای فریلنسر طراحی سایت نیز وجود دارد؛ اما شرکت‌ها بیشتر به دنبال شهرت و آبرو بوده و برای اثبات کیفیت خدمات خود هم که شده مسئولیت‌پذیری بالایی دارند. به عنوان مثال اگر شما به دنبال طراحی سایت در اصفهان یا سئو سایت در اصفهان باشید و بخواهید با یکی از شرکت‌های موجود در اصفهان اینکار را انجام دهید، می‌توانید قرار داد معتبری با شرکت‌ها داشته باشید تا اطمینان داشته باشید که کار شما را تمام و کمال انجام خواهند داد.

با توجه به این که ممکن است شرکت‌های طراحی سایت به صورت هم زمان چند پروژه مختلف را تحویل بگیرند، باید مدیریت زمان داشته‌باشند تا بتوانند در زمان تعیین‌شده پروژه مشتری را تحویل دهند. با توجه به این‌که فعالیت‌های صورت گرفته در پروژه‌های طراحی وبسایت به صورت تیمی انجام می‌شود، مدیریت صحیح اهمیت بیشتری می‌یابد و در واقع بیشتر دیده می‌شود. با توجه به فعالیت گروهی، اگر یکی از اعضا در زمان انجام پژوره حضور نداشته‌باشد، کار متوقف نخواهد شد. آژانس‌های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ خدمات بسیار گسترده‌ای را ارائه می‌دهند‌ و شما می‌توانید تا زمان رشد کامل سایت و تحقق اهدافتان از خدمات و پشتیبانی شرکت طراح خود استفاده کنید. در کنار این مزایا شرکت طراحی سایت معایبی نیز دارد. هزینه، که یکی از فاکتورهای مهم در طراحی سایت است، در این شرکت‌ها بالاست. هم‌چنین شما نمی‌توانید به صورت مستقیم با تمام تیم ارتباط داشته‌باشید.

بررسی فریلنسر طراحی سایت

با توجه به گستردگی کسب و کارهای آنلاین و پتانسیل بالای این حوزه، افراد زیادی به عنوان فریلنسر خدمات طراحی سایت را ارائه می‌دهند. با توجه به این که برنامه‌ریزی زمان و شرایط کاری به دست خود فریلنسرهاست، انعطاف‌پذیری بالایی در کار آن‌ها وجود دارد و این نکته می‌تواند برای شما مفید باشد. ضمن این که می‌توانید به صورت مستقیم با این طراحان سایت ارتباط گرفته و تمام پیش‌نیازهای خود را مستقیما بازگو کنید. خوشبختانه فریلنسرها نیز از تخصص بالایی در زمینه خدمات طراحی سایت برخوردارند و می‌توانند پروژه باکیفیتی را به شما تحویل دهند. البته این نکته نیز وجود دارد که فریلنسر طراحی سایت یک نفر است و ممکن است تنها در یک زمینه تخصص داشته‌باشد. بنابراین نباید انتظار خدمات متنوعی از او داشته‌باشید.

هزینه طراحی سایت توسط فریلنسر بسیار کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از خدمات تیمی است. یکی از معایب طراحی سایت توسط فریلنسرها، چگونگی اطمینان‌کردن به آن‌ها است. از آنجا که فریلنسرها در ارائه خدمات خود منعطف هستند، ممکن است به دلایل پیش‌بینی‌نشده‌ای، تحویل پروژه را به تعویق بیاندازند؛ اما اگر بتوانید یک فریلنسر طراحی سایت متعهد و متخصص را پیدا کنید، به راحتی می‌توانید طراحی سایت را به او واگذار کنید.

نتیجه‌گیری

انتخاب بین شرکت طراحی سایت یا فریلنسر طراحی سایت درنهایت به خودتان و نیازهایتان مربوط است. آنچه در این بین اهمیت دارد، انتخاب بهترین طراح سایت است که بتواند تمام نیازهای شما را مرتفع ساخته و وب سایت شما را به بهترین شکل توسعه دهد. سایت شما در واقع نشان از قدرت کسب و کار شما دارد‌. این که یک سایت چگونه طراحی و سئو شده‌باشد، برای مشتریان شما تفاوتی ندارد، بلکه آن‌ها نیاز دارند به تجربه کاربری خوبی در صفحه شما برسند‌؛ بنابراین بهتر است متناسب با اهداف و شرایط خود، بهترین راه را برای دریافت خدمات طراحی سایت  انتخاب کنید. با توجه به اهمیت سئو سایت باید یک سئوکار حرفه‌ای نیز داشته‌باشید.‌