شناگران ایران در روز چهارم صاحب سه مدال شدند/ جابه جایی یک رکورد

شناگران ایران در روز چهارم صاحب سه مدال شدند/ جابه جایی یک رکورد

به گزارش خبرگزاری مهر، در فینال چهارمین و آخرین روز از مسابقات شنا قهرمانی رده های سنی آسیا عصر امروز (پنجشنبه) ملی پوشان شنای ایران برای کسب مدال به آب زدند.

ابتدا محمد قاسمی در ماده ۸۰۰ متر آزاد رده سنی ۱۵-۱۷ سال به آب زد. قاسمی ۸۰۰ متر را در مدت زمان ۰۸:۱۷.۱۹ شنا کرد و با ایستادن در جایگاه ششم رکورد ملی این ماده را جابجا کرد. رکورد پیشین این ماده توسط علی جعفری در مدت زمان ۰۸:۳۱.۱۵ در مسابقات شنا رده های سنی آسیا بنگلور سال ۱۳۹۸ به ثبت رسیده بود که قاسمی آن را بهبود بخشید.

در ادامه علیرضا عرب و آراد مهدی زاده در ماده ۲۰۰ متر قورباغه رده سنی ۱۵-۱۷ سال با حریفان خود به رقابت پرداختند که مهدی زاده با زمان ۰۲:۲۳.۴۴ هفتم و عرب با زمان ۰۲:۲۶.۲۳ هشتم شدند و به کار خود پایان دادند.

محمد مهدی غلامی نیز در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت رده سنی ۱۳-۱۴ سال موفق شد چهارمین مدال انفرادی خود را کسب کند. غلامی در ادامه درخشش خود در این مسابقات ۱۰۰ متر را با زمان ۰۱:۰۰.۶۲ شنا کرد و مدال برنز این ماده را بر گردن آویخت.

در ماده ۲۰۰ متر کرال پشت رده سنی بالای ۱۸ سال ابوالفضل سام با هماهنگی کادر فنی از حضور در فینال انصراف داد. سینا ولی زاده نیز در ماده ۲۰۰ متر کرال پشت رده سنی ۱۵-۱۷ سال با زمان ۰۲:۱۰.۷۷ در رتبه هفتم قرار گرفت و به کار خود پایان داد.

در فینال ماده ۵۰ متر پروانه رده سنی ۱۳-۱۴ سال دو نمایند ایران به آب زدند. یاشار سلیمانی ۵۰ متر را در مدت زمان ۰۰:۲۶.۰۲ شنا کرد و مدال برنز این ماده برا خود کرد. غلامی با زمان ۰۰:۲۶.۲۷ چهارم شد.

مهرشاد افقری در فینال ماده ۵۰ متر پروانه رده سنی بالای ۱۸ سال با زمان ۰۰:۲۴.۱۶ پنجم شد و به کار خود پایان داد.

اما این پایان مدال آوری های ملی پوشان شنای ایران نبود و علی رشید پور در ماده ۵۰ متر پروانه رده سنی ۱۵-۱۷ سال با زمان ۰۰:۲۴.۸۷ در رتبه دوم قرار گرفت و مدال نقره این مسابقات را کسب کرد.

در ۱۰۰ متر آزاد رده سنی ۱۵-۱۷ سال نیز علی رشیدپور با زمان ۰۰:۵۲.۲۳ در رتبه ششم ایستاد و به کار خود پایان داد.

یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۷ الی ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر کلارک فیلیپین برگزار می‌شود که رقابت‌های شنا این دوره از مسابقات ۷ الی ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ پیگیری و به پایان رسید.