شیر برقی ماشین لباسشویی چیست؟

شیر برقی ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی، شیر برقی می باشد. این قطعه در ماشین لباسشویی. این قطعه وظیفه دارد آبی را که دستگاه جهت شستشوی لباس ها نیاز دارد را تامین کند.
 شیر برقی  ماشین لباسشویی  نیز همانند سایر قطعه ها، ممکن است دچار مشکلاتی شود و عملکرد آن با اختلال مواجه شود که باید مورد برسی قرار گیرد و تعمیر شود. توجه داشته باشید که تعمیر این قطعه نیاز به دانش و تخصص دارد؛ از این رو بهتر است این کار را به یک تعمیرکار بسپارید.
در این مطلب قصد داریم شیر برقی ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم و نکاتی را در رابطه با آن بیان کنیم.به طور کلی دو نوع شیر برقی در ماشین لباسشویی وجود دارد که یکی از آن ها وظیفه انتقال دادن آب سرد را بر عهده دارد و دیگر آب گرم را. اما در برخی از مدل های ماشین لباسشویی، آب گرم و سرد هر دو توسط یک شیر انتقال می یابند و دیگر از دو شیر برقی استفاده نشده است.

 نحوه عملکرد شیر برقی ماشین لباسشویی

 شیر برقی در ماشین لباسشویی به طور کلی، وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب ورودی به ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. به این صورت که ابتدا جریان برق از ماشین لباسشویی عبور کرده و به سیم پیچ شیر برقی می رسد. پس از رسیدن جریان برق به شیر برقی، پروسه انتقال آب به دستگاه آغاز می شود. آبگیری دستگاه تا زمانی ادامه پیدا می کند که آب در ماشین لباسشویی به مقدار مجاز خود برسد. پس از آن هیدروستات دستور توقف انتقال جریان آب را به شیر برقی ارسال می کند و پروسه آبگیری متوقف می شود. همچنین خوب است بدانید که شیر برقی از بخش های مختلفی مانند فنر، مجرای خروجی آب، بوبین، سیم پیچ، فیلتر خروجی آب، محفظه فشار و غیره تشکیل شده است.

 بررسی انواع شیر برقی در ماشین لباسشویی

 شیر برقی از تک تا چهار بوبین یافت می شود که بسته نوع و مدل ماشین لباسشویی از آن ها استفاده می شود. در ماشین لباسشویی های جدید معمولا از نوع تک یا دو بوبین استفاده می شود. گفتیم که در ماشین لباسشویی های قدیمی از دو نوع شیر برقی آب گرم و آب سرد استفاده شده است که در ماشین لباسشویی های امروزی این موضوع تنها به یک شیر برقی آب سرد خلاصه شده است. در این ماشین لباسشویی ها آب ورودی از طریق شیر آب سرد وارد ماشین لباسشویی شده، سپس آب گرمی که دستگاه جهت شستن لباس ها نیاز دارد توسط هیتر تامین می شود. از این رو دیگر نیاز به استفاده از شیر برقی آب گرم نمی باشد.

 برخی از دلایل خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی  

 1 . منبسط شدن لوله ها

منبسط شدن لوله ها در اثر سرما یکی از دلایلی و عواملی است که باعث خرابی شیر برقی می شود. این مشکل معمولا در فصل زمستان که هوا سرد است رخ می دهد و منجر به یخ زدن و منبسط شدن آب در مسیر شیر برقی می شود. از این رو بهتر است در فصل زمستان در صورتی که ماشین لباسشویی خود را در یک محیط سرد قرار داده اید به این موضوع توجه داشته باشید.

 2 . ایجاد نشتی در ماشین لباسشویی

 نشت آب در ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که خرابی شیر برقی یکی از آن ها می باشد.نشت آب در ماشین لباسشویی بر اثر عواملی همچون ترک خوردن شیلنگ تخلیه، استفاده بیش از حد از مواد شوینده، پوسیدگی یا پارگی لاستیک دور درب و غیره نیز ممکن است ایجاد شود.در صورتی که از سالم بودن مواردی که در بالا ذکر کردیم اطمینان دارید، می توانید نتیجه بگیرید که مشکل نشت آب از دستگاه به دلیل خرابی شیر برقی می باشد.

 3 . نوسان فشار آب

 گاهی اوقات نوسان فشار آب یا به عبارتی کم یا زیاد فشار آب نیز می تواند دلیلی بر خرابی شیر برقی باشد. کم و زیاد شدن فشار آب به مرور آسیب های فراوانی را به شیر برقی می کند. از این رو در صورتی که متوجه نوسان فشار آب شدید بهتر است در آن زمان از ماشین لباسشویی استفاده نکنید و یا راهی جهت ثابت کردن فشار آب پیدا کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که ممکن است در آبی که وارد دستگاه می شود شن و یا سنگ ریزه وجود داشته باشد. این عوامل خود نیز می توانند موجب مسدود شدن مسیر شیر برقی و در نتیجه خراب شدن آن شوند.

 شیر برقی همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی می باشد و وظیفه انتقال جریان آب را بر عهده دارد. تصور کنید فرآیند آبگیری در ماشین لباسشویی مختل شود؛ عملا دستگاه غیر قابل استفاده خواهد بود و نمی توان شستشوی لباس ها را با استفاده از آن انجام داد.از این رو بهتر است هنگامی که این قطعه در ماشین لباسشویی شما دچار مشکل می شود، هر چه سریع تر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید تا مشکلات جدی تری در دستگاه شما ایجاد نشود.
www.partoyadak.com