صداقتی: عملکرد بختی در مسابقات جهانی فوق‌العاده بود/ شاگردانم با نتایج خوب حرف‌شان را می‌زنند

صداقتی: عملکرد بختی در مسابقات جهانی فوق‌العاده بود/ شاگردانم با نتایج خوب حرف‌شان را می‌زنند

حامد صداقتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد نمایندگان اپه بانوان در مسابقات قهرمانی جهان و صعود اعظم بختی به جدول اصلی این رقابت‌ها اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان و در اپه دختران سابقه نداشته که یکی از بانوان ما راهی جدول 64 نفره و جدول اصلی مسابقات شود. صعود اعظم بختی به جدول اصلی اتفاق خوبی بود و حرکت رو به رشد اپه بانوان را نشان می‌دهد.

وی افزود: بخش بزرگی از ناکامی‌های گذشته بانوان شمشیرباز ما مربوط به خودشان نیست، بلکه دلیلش این است که همیشه در سایه ورزش مردان بودند و در حق ورزش بانوان در خصوص اعزام و تدارکات کم لطفی می‌شد. اعظم بختی اما نشان داد که می‌توان با حجاب کامل و حفظ وقار اسلامی نفر 5 رنکینگ مسابقات از کانادا را شکست داد و راهی جدول 64 نفر شد.

سرمربی اپه کشورمان یادآور شد: عملکرد اعظم بختی فوق‌العاده بود و او و تیم ملی در این مدت اخیر فشار زیادی را تحمل کردند. بازیکنانم در این مدت تمرینات سنگینی را داخل و خارج از اردو انجام دادند. متأسفانه مشکلی که با آن دست به گریبان بودیم، این بود که پریا ماهرخ به دلیل مصدومیت از ناحیه آرنج در آلمان، نتوانست تیم را در مصر همراهی کند و برخلاف وعده‌ها که بنا بود چهار ویزا گرفته شود و خانواده‌ها پاسپورت‌ها را تحویل فدراسیون داده بودند، آخرین لحظه به من گفتند برای دو نفر ویزا گرفته‌اند و ما امتیاز حضور و درخشش دختران در مسابقات تیمی را از دست دادیم. شاگردانم آماده بودند و دو ورزشکار آماده در اردو داشتم. اگر فدراسیون پیش‌بینی کرده و طبق قرار برای ما چهار ویزا گرفته بود، می‌توانستیم در تیمی هم بدرخشیم، اما این اتفاق نیفتاد.

صداقتی در خصوص حضور تیم اپه بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی عنوان کرد: امیدوارم کارشناسی‌تر به مسائل نگاه شده و در خصوص تقسیم سهمیه‌ها و نفرات موضوعاتی از جمله نتیجه، شرایط فنی، آمادگی و مصدومیت‌ها لحاظ شود. این مشکل را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی هم داریم. با باقرزاده رئیس فدراسیون صحبت کردم و قول‌هایی به من داد که امیدوارم عملی شود. تیم ملی تمرینات پرفشاری داشته و حتی وقتی ورزشکاران از اردو خارج می‌شوند، هفته‌ای سه روز تمرین منسجم دارند و هیچ وقتی برای استراحت ندارند. در این زمان کم مجبوریم فشار تمرینات را زیاد کنیم؛ چرا که در قونیه شانس مدال داریم، ولی مشکلاتی مانند مصدومیت پیش‌روی ما است‌. دو ورزشکار ما با مصدومیت مسابقه می‌دهند و اگر در قونیه یکی از ورزشکاران دچار مشکل شود، بازیکن جایگزین ندارم و امیدوارم به این موضوع رسیدگی شود.

وی در خصوص اینکه مدیر سابق تیم‌های ملی پیش از سفر ملی‌پوشان به مصر نسبت به اعزام این تیم اعتراض کرده بود، گفت: در این مورد مستقیماً چیزی نشنیدم و واقعیت این است که خودم هم پیگیر این مسائل نیستم. آنقدر از برنامه‌هایم عقب هستم و درگیر گرفتن اردو و تهیه تجهیزات و برگزاری انتخابی‌‌ها و گرفتن مسابقات و تورنمنت‌های آمادگی برای شاگردانم هستم که زمانی برای این موضوعات ندارم. زمانی هم که ورزشکار بودم، اهمیتی به این مسائل نمی‌دادم و این تفکر را به تیم خود هم منتقل کردم. آنها هم یاد گرفته‌اند که روی کار خودشان تمرکز کنند و با نتیجه‌ای که می‌گیرند صحبت کنند.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم