صعود بی جان بعد از ریزش طوفانی

صعود بی جان بعد از ریزش طوفانی

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شاخص کل بعد از ریزش سنگین دیروز با یک رشد اندک مواجه شد، شاخص ۶۲۴۷ واحد رشد کرده تا نسبت به دیروز در جایگاه بالاتری قرار بگیرد. دیروز شاخص کل بورس نزدیک به ۳۰ هزار واحد ریزش کرده و بیش از ۸۵ درصد نمادهای بازار سرمایه در وضعیت قرمز قرار داشتند.

ارزش معاملات خرد عدد ۴,۳۲۲ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۰ درصد و نسبت به میانگین ماهانه ۲۶ درصد کاهش داشته است. این میزان ارزش معاملات به شدت کم بوده و نمی‌توان انتظار هیجان مثبت را با این وضعیت داشت.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱,۲۲۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۸۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

گروه منسوجات با ارزش معاملات ۴۹ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه رایانه با ارزش معاملات ۸۷ میلیارد تومان و گروه نهادهای مالی واسط با ارزش معاملات ۹۰ میلیارد تومان قرار دارند.