صهیونیست‌ها درحال برنامه ریزی برای ترور رهبران حماس در خارج هستند

صهیونیست‌ها درحال برنامه ریزی برای ترور رهبران حماس در خارج هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رژیم صهیونیستی به متحدان خود اطلاع داده است که برای ترور رهبران جنبش حماس در خارج با هدف انتقام از حملات مرگبار فلسطینیان به غیرنظامیان اسرائیلی در دو ماه گذشته برنامه ریزی می‌کند.

این خبر را روزنامه انگلیسی «تایمز» به نقل از منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرد و افزود: اسرائیل به متحدان خود اطلاع داده است که عزم خود را برای اعزام تیم‌هایی برای ترور رهبران حماس در خارج در صورت متوقف نشدن حملات مسلحانه فلسطینیان ابلاغ کرده است.

روزنامه تایمز به نقل از منابع مذکور ادامه داد: تصور می‌شود که حماس هشدارهای لازم را در مورد حملات قریب الوقوع توسط سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورها در خاورمیانه و اروپا دریافت کرده است.

این منابع تأکید کردند که بیشتر اعضای ارشد جنبش حماس در لبنان و قطر حضور دارند و در تیررس تهدیدات و ترور اسرائیل هستند.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است: در روزهای اخیر فراخوان‌ها در اسرائیل به ویژه در محافل داخلی احزاب راست افراطی برای ترور «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه شدت گرفته است چرا که این محافل السنوار را مسئول تحریک فلسطینی‌ها در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برای انجام حملات علیه اسرائیلی‌ها می‌دانند.

این در حالی است که تحلیلگران صهیونیست در سودمند بودن این فراخوان‌ها تردید دارند و معتقدند که این اقدام نتیجه معکوس دارد و باعث افزایش حملات علیه ایرائیل خواهد شد. این تحلیلگران می‌گویند که این ترورها مستلزم انجام حمله نظامی زمینی در نوار غزه است که ممکن است تلفات انسانی در ارتش اسرائیل را در پی داشته باشد.

گفتنی است از اواسط ماه مارس گذشته تا کنون ۱۹ صهیونیست در عملیات‌های فلسطینیان کشته شده اند که آخرین مورد آن علمیات «العاد» با ۳ کشته و ۴ زخمی بود.