طراحی سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی، با توجه به علاقه و تمایل بسیاری از افراد که امروزه به سمت ورزش، سوق پیدا کرده اند، می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای صاحبان باشگاه ها و آکادمی های ورزشی باشد.

طراحی سایت در این زمینه، شما را به صورت متمادی و قدم به قدم به اهدافتان، نزدیک می کند و علاوه بر آن می تواند در بهبود گسترش روابط شما با مربیان یا ورزش دوستان هم تاثیرگذار باشد.

طراحی سایت های ورزشی، معمولا با هدف جذب مخاطب و شناسایی پرسونای آنها شکل می گیرد و در جهت ارائه خدمات به ورزشکاران و مخاطبان سایت ادامه پیدا می کند.

پیاده سازی یک وب سایت ورزشی در فضای آنلاین و اینترنتی، علاوه بر تمام ویژگی هایی که بالاتر ذکر شد از یک ویژگی خوب دیگر هم برخوردار است و آن هم ایجاد فضایی مناسب برای برقراری ارتباط بین  صاحب یک سایت ورزشی با مربیانی یا ورزشکارانی است که به دنبال فعالیت ورزشی موثر هستند.

همین موضوع می تواند به رشد باشگاه ورزشی شما کمک کند و برند باشگاه و آوازه آن نیز در سطح منطقه، شهر یا حتی استان بپیچد.

 

۶ روش درآمدزایی از طریق سایت ورزشی

قطعا، یکی از سوال هایی که در زمینه طراحی و ساخت وبسایت ورزشی، ذهن شما را به خود درگیر می کند، راه های کسب درآمد از این نوع سایت است؛ در واقع حتما  شما به عنوان یک علاقمند به حوزه های ورزشی می خواهید راجع به چگونگی این روش ها و مسیر درآمدزایی سایت ورزشی اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

در این قسمت از مقاله ما ۵ مورد از راه های درآمدزایی از این صفحه را برای شما بیان کرده ایم که در ادامه به اتفاق، به بررسی آنها نیز می پردازیم:

ثبت نام کاربران و دریافت اشتراک

همانطور که بالاتر هم گفتیم، ساخت یک سایت ورزشی به بهبود برندینگ و اسم باشگاه شما کمک شایانی می  کند؛ از این رو، زمانی که تعداد زیادی زا افراد شما را شناختند، در صورت نزدیک بودن از لحاظ مسافتی، در باشگاه شما ثبت نام می کنند که در این حالت شما میتوانید خدمات گسترده ای را به آنها ارائه دهید مانند: اشتراک ماهانه استفاده از خدمات سایت

ارائه برنامه تمرینی

درخواست برنامه تمرینی از جانب کاربران و ورزشکاران سایت و در نهایت، نوشتن یا ارائه همان برنامه به آنها و دریافت هزینه به ازای آنچه که در اختیارشان قرار داده اید، یکی دیگر از روش های درآمدزایی این سایت است.

فروش لوازم ورزشی

فروش لوازم یا ملزومات ورزشی، یکی دیگر از راه هایی است که می تواند به شما در مسیر درآمدزایی از یک صفحه وب ورزشی کمک کند.

لوازم ورزشی، لباس، وسایل های ورزشی برای ورزش در منزل، ملزومات برنامه تمرینی غذایی و امثال این موارد را شامل می شود.

ارائه برنامه غذایی

برنامه غذایی نیز همانند برنامه تمرینی است. در واقع این دو برنامه مکمل یکدیگر هستند؛ اما خب به صورت جداگانه نیز می توان آنها را دریافت کرد.

برای این کار، کافیست به سایت یک باشگاه ورزشی رفته و در قسمت برنامه های تمرینی، درخواست خود را ثبت کنید.

دریافت و درج تبلیغات که به اشکال گوناگونی نیز ارائه می شوند، مسیر شما را در جهت کسب درآمد از سایت ورزشی، هموار می کند.

تبلیغات، معمولا به شکل بنری، سایدبار، کلیکی و … قابل دریافت و درج هستند.

مشاوره در رابطه با سوال های ورزشی کاربران

بسیاری از افراد هستند که در رابطه با برخی از مسائل ورزشی، سوالاتی دارند؛ در واقع شما می توانید با به کارگیری یک مشاور ورزشی به سوالات و ابهامات این دسته از عزیزان پاسخ داده و این مورد هم، یکی دیگر از روش های کسب درآمد از وبسایت ورزشی به شمار می رود.

مزایای طراحی سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی با توجه به مزایایی که دارد، می تواند هم شما را به طراحی و پیاده سازی سایت ترغیب کند و هم مخاطبان هدفتان را برای اینکه به کاربران دائمی سایت تبدیل شوند، نشانه بگیرد.

برخی از مهم ترین مزایای طراحی و ساخت وبسایت یک آکادمی ورزشی عبارتند از:

  • برندسازی
  • کسب درآمد به صورت شبانه روزی
  • دریافت مشاوره، برنامه تمرینی و غذایی به ۷/۲۴
  • بازاریابی به صرفه و دائمی برای باشگاه ورزشی
  • دسترسی راحت تر کاربران به خدمات یک باشگاه ورزشی به صورت غیر حضوری
  • شناخته تر شدن در سطح شهر و منطقه

امکانات طراحی سایت ورزشی

سایت های باشگاهی یا ورزشی با توجه به نوع خدمات و ورزشی که مدنظر صاحب آن صفحه است، می تواند متفاوت باشد؛ اما ما به طور کلی به امکانات عمومی یک سایت باشگاه ورزشی می پردازیم.

جذاب ترین امکانات این صفحه به شرح زیر است:

  • قابلیت دسته بندی کردن خدمات سایت
  • امکان برگزاری نظرسنجی های آنلاین و مسابقات در بین کاربران
  • امکان درج گالری تصاویر و قابلیت آرشیو کردن فیلم های آموزشی
  • طراحی و درج صفحات “درباره ما” “تماس با ما” و “ارتباط با کارشناسان سایت”
  • درج گزینه خبرنامه برای اطلاع رسانی به کاربران از تخفیف ها، خدمات جدید سایت و …

گرافیک بصری در طراحی سایت ورزشی چگونه است؟

همانطور که از نام طراحی یا گرافیک بصری، پیداست می توان گفت این نکته در طراحی یک صفحه وب به هر آن چیزی که کاربر به آن علاقه دارد یا آن را می پسندد، مربوط می شود.

یا به عبارت دیگر، همه عوامل موجود در سایت که کاربر یا مخاطب آن را به چشم می بیند، جزئی از طراحی بصری آن به شمار می رود.

این گرافیک بصری، رنگ، فونت، سایز نوشته ها، اندازه کادرها و فضای سفید، ناوبری آسان و بسیاری از موارد دیگر را شامل می شود.

جمع بندی

اگر مربی هستید یا یک آکادمی ورزشی دارید، طراحی حرفه ای یک وب سایت ورزشی، می تواند منطقی ترین راه برای گسترش دایره کاربران و به نوعی برندسازی برای باشگاه یا مجموعه آموزشی و خبری فعال در حوزه ورزش باشد.

اگر در زمینه های ورزشی فعالیت دارید، بدون شک طراحی یک سایت ورزشی در بستر اینترنت به نفع شما خواهد بود و این امر، مسیر رسیدن به اهداف و خواسته هایتان را برای شما هموارتر می کند همیارتوسعه با طراحی سایت حرفه ای در این امر همراه شماست.

در این گزارش، سعی کرده ایم به درستی در رابطه با نکات مهم و با اهمیت در پیاده سازی طراحی وبسایت ورزشی صحبت کنیم؛ امیدواریم پس از مطالعه این مقاله به جمع بندی درستی جهت شروع و برداشتن گامی موثر در طراحی سایت در حوزه ورزشی خود بگیرید.