طرح توسعه یهودی سازی جولان از سوی رژیم صهیونیستی تصویب شد

طرح توسعه یهودی سازی جولان از سوی رژیم صهیونیستی تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، کابینه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با افزایش حدود دو برابری شهرک‌ سازی در جولان اشغالی موافقت کرد.

این طرح در نشست امروز کابینه رژیم صهیونیستی به تصویب رسید.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از برگزاری نشست کابینه این رژیم در این باره اعلام کرده بود که در این راستا تلاش خواهد کرد.

روسیا الیوم پیشتر خبر داده بود که کابینه رژیم صهیونیستی امروز طرحی را به ارزش ۳۱۷ میلیون دلار تصویب می کند که به موجب آن شهرک های صهیونیست نشین در بلندیهای اشغالی جولان توسعه خواهد یافت و شهرک نشینان در این منطقه اشغالی افزایش خواهند یافت.

اجرای این طرح در بلندیهای جولان با هدف تغییر بافت جمعیتی در این منطقه راهبردی صورت می گیرد و به موجب آن طی سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ تعداد زیادی از اشغالگران شهرک نشین در این منطقه مستقر خواهند شد.

در حال حاضر ۵۳ هزار نفر در بلندی های جولان اشغالی ساکن هستند که ۲۴ هزار نفر آن دروزی هستند و به موجب طرح توسعه شهرکها در بلندیهای جولان از سوی رژیم صهیونیستی، تعداد صهیونیست های مقیم در این منطقه طی سالهای آتی باید به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلندیهای اشغالی جولان را یک هدف راهبردی تلقی می کند که کابینه این رژیم باید افزایش شمار صهیونیستها در این منطقه را در دستور کار خود قرار دهد.

در این طرح که اجرای آن ۵ سال به طول می انجامد، ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی جدید احداث خواهد شد.

از زمان روی کار آمدن نفتالی بنت در سوم تیرماه، شهرک سازی ها در اراضی اشغالی بیش از پیش گسترش یافته است.

منبع : مهر