علمی سازی و دانش پایه کردن کشاورزی نیاز مبرم امروز این صنعت است

علمی سازی و دانش پایه کردن کشاورزی نیاز مبرم امروز این صنعت است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از اجرای لایروبی آب بندها و استخرها در آستانه اشرفیه، اظهار کرد: لایروبی انهار، آب بندها و حفاظت از استخرها به عنوان سرمایه آبی استان مورد تاکید است.

وی با تاکید بر رعایت تقویم زراعی، افزود: هماهنگی و مشارکت کشاورزان در رعایت تقویم زراعی منجر به افزایش بهره وری می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به ساماندهی سر دهنه آستانه اشرفیه و کیا کلایه لنگرود، بیان کرد: سر دهنه آستانه اشرفیه فقط ۲ هزار هکتار از اراضی منطقه را پوشش می‌دهد.

عباسی از ساماندهی آب بندان کیا کلایه لنگرود برای بهره برداری در سال زراعی خبر داد و اضافه کرد: آب بندان کیا کلایه لنگرود که دارای ظرفیت عظیم منابع آبی است سال‌ها به حال خود رها شده بود دوباره احیا و بازسازی می‌شود.

وی از لایروبی ۵۰۰ هکتار از انهار و سردهنه ها در گیلان خبر داد و افزود: اجرای عملیات لایروبی در راستای تأمین منابع آب کشاورزی صورت می‌گیرد.

استاندار گیلان، رعایت تقویم زراعی را راهکاری مؤثر در راستای مدیریت منابع آب کشاورزی دانست و بیان کرد: با هماهنگی و تعامل بین دستگاهی جهاد و آب منطقه‌ای و همچنین مشارکت کشاورزان امیدوار هستیم سال زراعی توفیق آمیزی را پشت بگذاریم.

عباسی با تاکید بر اینکه کشاورزی بر مبنای دانش و فناوری در اولویت قرار گیرد، گفت: توزیع به موقع کود، بذرهای مورد نیاز، آماده سازی شبکه‌های آبیاری به شیوه مدرن و نیمه مدرن، تسطیح اراضی، مکانیزاسیون رودخانه‌ها و کشت زارها برای سال زراعی موفق و پربازده ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزی باید از حالت سنتی خارج شود، افزود: علمی سازی و دانش پایه کردن کشاورزی نیاز مبرم امروز این صنعت است.