غرب، دنیا را به ورطه یک جنگ بزرگ سوق می‌دهد

غرب، دنیا را به ورطه یک جنگ بزرگ سوق می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رئیس جمهور بلاروس از سیاست های کشورهای غربی برای سوق دادن جهان به سمت جنگ فراگیر انتقاد کرد.

«الکساندر لوکاشنکو» روز سه شنبه در مراسم تجلیل از فارغ التحصیلان نهادهای نظامی و افسران ارشد بلاروس تاکید کرد که سیاست غرب جهان را در آستانه یک جنگ بزرگ سوق می دهد.

رئیس جمهور بلاروس افزود: متأسفانه این سیاست غرب، دنیا را به ورطه یک جنگ بزرگ نزدیک می کند، جنگی که می دانید برنده ای وجود نخواهد داشت.

لوکاشنکو یادآورشد که تحولات این روزهای پیرامون بلاروس و روسیه نیازمند توجه و بررسی شدید است. به گفته رئیس جمهور بلاروس، آمریکا آشکارا مدیریت کشورهای غربی را برعهده گرفته تا نظام امنیت جهانی را به طور پیوسته، روشمند و حتی بر خلاف منافع ملی خود و خواسته های مردم خود نابود کند.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه تاکید کرد که گروه های نظامی به نفع هژمونی آمریکا شکل می گیرد و از شکل گیری ایدئولوژی نئونازی و رژیم های فاشیست پیرامون کشورهای مخالف حمایت می شوند.

لوکاشنکو همچنین افزود: امروزه سوئد و فنلاند بی طرف، به ناگاه پیوستن فوری به ناتو را خواستار شدند و رهبری آن ( ناتو) با نقض قوانین خود، آماده است تا آنها را سریعاً وارد ائتلاف کند. نکته قابل توجه اینکه این (پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو) بدون پرسیدن نظر مردم این کشورها صورت گرفت.

منبع : مهر