فتوای جهاد کفایی عامل وحدت عراق و پیروزی بر تروریسم بود

فتوای جهاد کفایی عامل وحدت عراق و پیروزی بر تروریسم بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، «سید عمار حکیم» رهبر این جریان در پیامی هشتمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از جانب مرجعیت عالی شیعیان را گرامی داشت.

وی در این پیام گفت: این فتوا علاوه بر واداشتن غیرتمندان به حضور در میدان، ساختار تربیتی و معرفتی ملت عراق، از پیر و جوان و عشایر و دیگران، و پیوند آنان با مرجعیت را به افکار عمومی جهان نشان داد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین افزود: این فتوای مبارک عامل وحدت ملت عراق با همه طیف‌ها و مذاهب و قومیت‌ها و حتی گرایش‌های گوناگون سیاسی و فرهنگی‌شان شد و به برکت این اتحاد توانستند تروریسم را از پای درآوردند و وضعیت کشور را به حالت عادی برگردانند و خاک میهن را از چنگ اشرار آزاد کنند.

پیشتر «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی در سالروز تأسیس این گروه مقاومتی تأکید کرد: سلاح «حشد شعبی» برای دفاع از امنیت ملی عراق است.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان حشد شعبی افزود: حشد شعبی تاکنون با توطئه ها و دسیسه های فراوانی مواجه شده است. همین توطئه ها در نهایت به هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی منجر شد.

وی اظهار داشت: علیرغم تمامی توطئه ها علیه حشد شعبی، این گروه مقاومتی همچنان به مسیر خود ادامه می دهد. حشد شعبی از میراث شهداء و نیز رهنمودهای مرجعیت برخوردار است و بر اساس همین خط مشی حرکت می کند.

منبع : مهر