فدراسیون فوتبال به دنبال موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیاست

فدراسیون فوتبال به دنبال موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیاست

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی بعد از بازدید از اردوی تیم ملی جوجیتسو که به زودی عازم بازی‌های آسیایی هانگژو خواهند شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما حضور در اردوهای تیم‌های ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی در رشته‌های مختلف بود.

وی افزود: امروز نیز برای خداقوت به ملی‌پوشان و کادر فنی تیم ملی جوجیتسو که برای حضور در رقابت‌های جوجیتسو آماده می‌شوند در محل تمرین حاضر شدیم. تیم دو نفره جوجیتسو به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند که امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشند و با دست پر هم برگردند.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص دیدار با مهدی تاج و امیر قلعه‌نویی رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: فوتبال یکی دیگر از رشته‌های ورزشی است که به موازات سایر رشته‌ها با مسئولان این رشته هم نشست‌هایی برگزار می‌کنیم. جهت آماده سازی تیم ملی، گزارشی از آخرین روند آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی ارائه شد.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال کشورمان سال‌های سال است که از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دور بوده و تمام همت و تلاش مجموعه فدراسیون این است که با انجام بازی‌های خوب و پشتیبانی که انجام می‌شود در این دوره موفق باشند. ما هم به سهم خودمان موظف به حمایت از تیم‌های ملی فوتبال کشورمان هستیم، همانطور که در سایر رشته‌های ورزشی کشور این کار را می‌کنیم. تیم ملی بزرگسالان نماد مجموعه فوتبال کشور است که ما به سهم خودمان حمایت می‌کنیم و وظیفه داریم که برای حضور موفق تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کمک کنیم.

هاشمی در مورد دیدار رئیس فیفا با رئیس جمهور در آمریکا و قول اینفانیتو برای آزاد شدن پول‌های بلوکه شدن فدراسیون اظهار داشت: به هرحال دولت و شخص رئیس جمهور به جز دیپلماسی سیاسی که در دستور کارش دارد، اعتقاد به دیپلماسی در حوزه‌های مختلف نیز دارند. موضوع دیپلماسی ورزش هم از موضوع‌های اساسی مدنظر دولت است که در مقر سازمان ملل این دیدار انجام شد و نشانگر این است که شخص رئیس جمهوری علاوه بر مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در موضوع‌هایی که پیگیری می‌کنند، از موضوع ورزش هم غافل نشده اند. با درخواست رئیس فیفا این نشست برگزار شد و امیدواریم فدراسیون بین‌المللی فوتبال نسبت به مطالباتی که مجموعه فوتبال ما بر اثر تحریم دارد، کمک کند و ما به حق‌مان برسیم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد مأموریت رئیس جمهور به وزیر ورزش برای مشخص کردن یک زمین جهت احداث یک مجموعه ورزشی، گفت: این موضوع در همه ادوار مختلف خواست جامعه ورزش بوده است که یک مجموعه ورزشی چند منظوره از جمله فوتبال بسازیم که رئیس‌جمهور در حضور قهرمانان و ورزشکاران و پیشکسوتان، دستور این کار را دادند.

وی تصریح کرد: ما در مرحله اول باید زمین را شناسایی کنیم که فکر می‌کنم در یکماه پیش رو برای زمین تعیین تکلیف بکنیم و بلافاصله اقدام‌های بعدی را در فازهای دیگر انجام بدهیم. باید این دغدغه جامعه ورزش را با دستور رئیس جمهور برآورده کنیم و آنچه برای ما مهم است اجرای دستورات شخص رئیس‌جمهور است.