فوران آتشفشان در پارک ملی اکوادور

فوران آتشفشان در پارک ملی اکوادور

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دولت اکوادور روز دوشنبه اعلام کرد آتشفشان La Cumbre، واقع در جزیره فرناندینا در مجمع الجزایر گالاپاگوس، فوران کرده و ستون قابل توجهی از گاز و گدازه‌های رشته‌ای را به آسمان منتشر کرده است.

این فعالیت آتشفشانی نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر بالقوه بر گیاهان و جانوران منحصربه‌فرد منطقه که طی میلیون‌ها سال به‌طور مجزا تکامل یافته‌اند، ایجاد کرده است.

با وجود فوران گسترده این آتشفشان، عملیات فرودگاه در جزایر گالاپاگوس ادامه دارد.

مقامات اکوادور از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارند و آماده اجرای هرگونه اقدام حفاظتی لازم برای حفاظت از اکوسیستم متنوع مجمع الجزایر هستند.

پارک ملی گالاپاگوس به مردم اطمینان داده است که از تمام منابع موجود برای محافظت از حیات وحش و زیستگاه‌های طبیعی در معرض خطر فوران استفاده می‌کند.

جزایر گالاپاگوس یکی از میراث جهانی یونسکو است که به خاطر گونه‌های بومی خود که نقش کلیدی در نظریه تکامل چارلز داروین ایفا کردند، شهرت دارند. فوران آتشفشان La Cumbre خطر قابل توجهی برای این اکوسیستم ظریف ایجاد می‌کند. فوران‌های گذشته منجر به جابه‌جایی و از بین رفتن زیستگاه برای گونه‌های مختلف شده است که نیاز به مراقبت مداوم و تلاش‌های حفاظتی را برجسته می‌کند.