قوه قضائیه انقلابی عمل کند/ ضرورت ورود دستگاه قضا به ترک فعل‌ها

قوه قضائیه انقلابی عمل کند/ ضرورت ورود دستگاه قضا به ترک فعل‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه رئیس دادگستری و دادستان جدید شاهرود به میزبانی سالن همایش‌های پورسینای علوم پزشکی شاهرود ضمن اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارکنان دستگاه قضا، ابراز کرد: همانطور که معظم له نیز در این دیدار تاکید کردند، قوه قضائیه از مهمترین ارگان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه رسالت قوه قضائیه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند فقط دادسرا و دادگاه داری نیست بله این قوه برای احقاق حقوق عامه نیز مسئولیت و رسالت دارد، افزود: شناسایی و احقاق حقوق عامه یکی از مهمترین مطالبات و وظایف دستگاه قضائی است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه امنیت روانی جامعه نیز یکی از مصادیق حقوق عامه است، تاکید کرد: دستگاه قضائی باید برای برقراری امنیت روانی جامعه کوشش و اهتمام ویژه داشته باشد.

امینی همچنین با بیان اینکه مردم به قوه قضائیه پناه می‌آوردند لذا دادرسی یک نوع امید افزایی نیز در جامعه به دنبال خود دارد، گفت: مسئولان وظیفه دارند ایمان و امید را در بین مردم تقویت کنند.

وی ضمن اشاره به مطالبات مردم و ضرورت ورود دستگاه قضائی به ترک فعل‌ها و مسائلی مانند زمین خواری و … گفت: قوه قضائیه انقلابی عمل کند.

فرماندار شاهرود نیز با اشاره به ضرورت بازتاب اقداماتی که در مجموعه نظام اسلامی ایران صورت گرفته است، گفت: مردم با شنیدن اقداماتی که صورت گرفته، امیدوار خواهند شد.

ابوطالب جلالی همچنین به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه دولت تلاش دارد تا در عین بی طرفی بهترین زمینه را برای مشارکت مردم در انتخابات پدید بیاورد.

به گزارش مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از احمد مطهری‌نسب، علی تقی خاکی به عنوان رئیس دادگستری شاهرود و همچنین با تقدیر از حجت الاسلام پارسا منش، سید حسین میرکمالی به عنوان دادستان جدید شاهرود معرفی شدند.