قیمت قارچ صدفی پرورشی

قیمت قارچ صدفی پرورشی

با توجه به خواص بسیار زیادی که قارچ صدفی کوهی دارد همواره به میزان زیاد با قیمتهای مختلف در بازار به خرید و فروش می رسد.

یکی از موادی که بر خلق ‌و خوی افراد تاثیر دارد آهن می ‌باشد که قیمت قارچ صدفی کوهی هم دارای مقادیر کافی از آهن است و برای برطرف کردن بد خوابی و همچنین بهبود خلق و خو بسیار مناسب است و به ‌همین دلیل با قیمتهای مختلف در بازار مورد خرید و فروش بالایی قرار می گیرد. یکی از خواص بسیار جالب قارچ صدفی این است که برای از بین بردن باکتریهایی که در مقابل داروهای شیمیایی مقاوم شده‌اند بسیار مفید می ‌باشند و همچنین دارای ترکیبات ضد ویروسی هستند که از تکثیر ویروسها در داخل بدن جلوگیری می ‌کند و آنها را از بین می ‌برد.

از دیگر مواد بسیار مهم در قارچهای صدفی آنتی ‌اکسیدانهای مختلف می‌ باشند که این آنتی ‌اکسیدانها رادیکالهای آزادی که در بدن تولید می‌ شوند و منجر به تولید سلولهای سرطانی می ‌گردند را از بین می ‌برند و به ‌این ‌ترتیب از ایجاد سرطان جلوگیری می ‌کنند. به ‌طور کلی یکی از موادی که همیشه در داخل بافت قارچها وجود دارد کلسیم است که قارچ صدفی هم دارای مقادیر بسیار بالای کلسیم می ‌باشد که برای استحکام استخوانها بسیار ضروری و مفید است و همچنین از پوکی استخوان و مشکلات دیگر مربوط به استخوان جلوگیری می‌ کند. 

قارچ صدفی کبابی

امروز در انجام آشپزیهای مدرن و بین المللی بیشتر از مواد خوراکی مانند انواع قارچهای صدفی و کوهی که دارای پروتئین و منبع انرژی بسیار زیادی هستند، که در  رستورانها در کنار سبزیجات و غذاهای کبابی و گوشتی استفاده های زیادی می کنند که در سبد غذایی خانواده ها نقش بسیار اساسی دارد.

شما می‌توانید این ماده غذایی را به انواع سالاد و سوپ دال عدس به صورت خام اضافه کنید که دارای پروتئین زیادی می باشد و  این نوع قارچها بیشتر به قارچ گوشتی مشهور هستند که در ابتدا به صورت محدب هستند  ولی در هنگام رشد صاف می شوند و  دارای طعم بسیار شیرین هستند و میوه آنها در فصل پاییز جمع آوری می‌شود و حتی تا فصل بهار هم ادامه دارد.

این قارچ صدفی کبابی غالبا روی چوب درختهای مرده و درختانی که دارای برگ ریز هستند رشد می کنند و کمک زیادی به حفظ محیط زیست و تمیزی هوا می کنند و برای کسانی که علاقمند به پرورش انواع گیاهان و قارچهای خوراکی هستند به صورت روش دستی و گلخانه ای انجام می شود. شما می توانید این صیفی جات خوشمزه را به انواع سوپها، سالادها و نانها اضافه کنید که دارای ارزش غذایی بسیار زیادی می باشد و حتی به صورت سوخاری به همراه سیب زمینی مناسب برای کودکان می باشد، برای آن دسته از افرادی که کمبود ویتامین دی و یا بیشتر در محیطهای دربسته و آپارتمانی زندگی می کنند و در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند می توانند با استفاده از این نوع قارچ ها کمبود ویتامین دی به خود را جبران کنند.

قارچ صدفی پرورشی

یکی از محبوبترین غذاهای مورد علاقه مردم قارچ است که در انواع مختلف پرورش داده می شود یا به صورت طبیعی از طبیعت جمع آوری می شود، در بین قارچ های خوراکی معروفترین آنها قارچ صدفی پرورشی است.

که در شهرهای مختلف مانند شیراز، اصفهان و تهران پرورش داده شده و به دلیل طعم بی نظیر آن و همینطور خواص فوق العاده ی آن زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. قارچهای صدفی را به عنوان راحت ترین قارچ در پرورش می شناسند که به راحتی با فراهم کردن شرایط محیطی رشد پرورش داده می شوند، شرایط محیطی مناسب برای پرورش این قارچ صدفی پرورشی شرایط استوایی و گرمسیری است. یعنی دما و رطوبت بالا و شاید بسیاری از شما قارچهای صدفی را پس از بارندگی در مناطق گرمسیری دیده باشید که در کنار کنده ی چوبهای در حال پوسیدن یا در کنار طوقه ی درختان کهن می روید.