لزوم استقرار پروژه و صنایع بزرگ در منطقه آزاد «مکران»

لزوم استقرار پروژه و صنایع بزرگ در منطقه آزاد «مکران»

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقان دبیر اجرایی شورای توسعه مکران امروز (۱۱ دی‌ماه) در آئین رونمایی از «کتاب اول مکران – کلان‌پروژه بام»، گفت: هدف ما این است که نمادهای تاریخی و فرهنگی منطقه مکران را احیا کرده و هویت آن‌ها را هم حفظ کنیم و مانع شویم که از هویتشان فاصله بگیرند و به‌نوعی مهاجرت از خود کنند. همچنین ما علاقه داریم که منطقه جمعیت‌پذیر باشد، با بهره‌گیری از کار و فعالیتی که از خود منطقه سرچشمه می‌گیرد.

دبیر اجرایی شورای توسعه مکران در ادامه تاکید کرد: در خصوص توسعه منطقه مکران، دیدگاه صنعتی داریم. البته باید توجه داشت که پروژه‌ها و صنایع بزرگ در منطقه باید مستقر شوند و در آن صورت توسعه به‌صورت کامل انجام شده است. اما به پیامدهای منفی و اثرگذاری ماندگار این نوع توسعه در بافت منطقه کمتر توجه می‌شود. در عین حال با وجود اینکه داشته‌های محلی برای آن صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما خود محلی‌ها کمتر از این توسعه و صنایع بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو ما به دنبال یک توسعه پایدار و همه‌جانبه در منطقه مکران هستیم و برای این توسعه هم منطقه باید پذیرای تغییرات توسعه‌ای باشد؛ بنابراین به مشارکت مردمی نیاز داریم و همچنین نیاز است که مردم هم توانایی داشته باشند و فضای لازم برای مشارکت‌جویی آن‌ها فراهم شود.