لیست محکومان خطرناک به مراجع امنیتی استان مرکزی اعلام می‌شود

لیست محکومان خطرناک به مراجع امنیتی استان مرکزی اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی ظهر شنبه در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان مرکزی با اشاره به بانک اطلاعاتی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم پیشگیری و نیز مقابله با جرم در جامعه است که تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در این عرصه اهمیت زیادی داشته و نقش مهمی نیز ایفا می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم از رئیس امور زندان‌ها خواسته شد تا لیست محکومان خطرناک و حرفه‌ای که در طول سه ماه پایانی سال پایان حبس داشته اند را به مراجع انتظامی و امنیتی اعلام کنند تا در ایام نوروز مراقبت‌های لازم و پیشگیری مناسب درباره این افراد صورت گیرد تا با کنترل این افراد مشکلی برای آسایش و امنیت شهروندان ایجاد نشود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: همین‌طور از مسئولان زندان‌های استان خواسته شد با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه لیست کشیک مدیران و کارکنان زندان‌ها به دادگستری در ایام تعطیلات نوروز با دقت و حساسیت نسبت به حراست و حفاظت از زندان‌ها بپردازند و نظارت فیزیکی و الکترونیکی خود را بر فضای زندان‌ها بیشتر کنند.

موسوی بیان کرد: غیر از مجرمین جرایم خاص مثل سرقت، هر زندانی که آزادی او برای جامعه خطری ندارد ولی زندانی بودنش برای خانواده وی خساراتی به دنبال دارد با هرگونه امکان قانونی که وجود دارد از قبیل تخفیف یا تبدیل قرار و استفاده از دیگر ارفاقات قانونی و قضائی آزاد یا به مرخصی اعزام شوند تا بار دیگر آرامش به خانواده‌های آنان بازگردد.

وی تصریح کرد: در خصوص درخواست ملاقات‌های خانواده‌ها با زندانیان انعطاف حداکثری مد نظر باشد و با این درخواست‌ها تا جایی که ممکن است موافقت شود تا کسانی که امکان آزادی و مرخصی برای آنها فراهم نیست از این طریق بتوانند با خانواده‌های خود دیداری داشته باشند.

منبع : مهر