مالک فیسبوک گران ترین خانه هوشمند دنیا را ساخت!

مالک فیسبوک گران ترین خانه هوشمند دنیا را ساخت!

ژانویه گذشته، مالک فیسبوک، زاکربرگ اعلام کرد که قصد دارد تا خانه خود را با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی هوشمند کرده، و با استفاده از ابزار فیسبوک بتواند آن را کنترل کند! این پروژه که جدیدترین چالش رشد شخصی مارک زاکربرگ است، باعث شد تا علاوه بر ارتقاء هوش مصنوعی برای استفاده در فیسبوک، باعث بازنگری در ابزارها و فرایند های برنامه نویسی در شرکت نیز باشد.

پیشگیری از عصبی کردن همسر با جارویس!


زاکربرگ خانه هوشمند خود را جارویس ناامید و از تمامی امکانات استفاده کرد تا از عصبانی کردن همسرش توسط جارویس جلوگیری کند! به همین خاطر امکانات و هوشمندی های جالبی به این سیستم اضافه کرد که باعث تمایز آن از بسیاری از خانه های هوشمند و دستیار های صوتی شده است.
برای مثال، او و همسرش از عبارت های متفاوت برای وسایل، مکان ها و ابزار ها استفاده می کردند و جارویس، باید توانایی فهم مترادف ها را داشت.
یا تشخیص موقعیت های مختلف به آن اضافه شده بود. برای مثال هرگز در بخشی که کودک خانواده در آن خواب استف پخش موسیقی آغاز نخواهد شد!


تجهیزات هوشمند سازی ساختمان بزرگترین چالش زاکربرگ


نکته جالب توجه در ساخت این خانه هوشمند، پس از خرید تجهیزات هوشمند سازی ساختمان، توسط مالک فیسبوک این بود که به لطف مجموعه ابزار ها و مهندسین فیسبوک، ساختن آن مدت زمان زیادی از زاکربرگ صرف نکرد. او که در سال 2016 به جای یک چالش شخصی، دو چالش را انتخاب کرده بود، هوشمندسازی ساختمان و خانه خود را ساده تر و زودتر از دویدن سالانه خود تماما کرد.


اتصال سیستم هوشمند خانه، به اتوماسیون خانگی


پیش از این راکسبرگ یک اتوماسیون خانگی در منزل خود داشت. اما این اتوماسیون به صورت هوشمند کنترل نمی شد. مهمترین چالش در طراحی جارویس، این بود که سیستم هوشمند منزل، چگونه به بخش های مختلف خانه متصل شود.

شبکه خانگی مارک، بخشی از زیرساخت های شرکت فیسبوک است. بنابراین لازم است هر وسیله متصل به آن، دارای گواهی امنیتی های فیسبوک باشد. اما رای مثال یخچال متصل به اینترنت، از گواهی امنیتی فیسبوک پیروی نمی کرد. به همین خاطر مجبور به استفاده از دستگاه هایی برای تامین این امنیت شد!


سیستم خانه هوشمند جارویس فروشی نیست


زاکربرگ پس از معرفی این سیستم اعلام کرد که جارویس اگرچه یک سیستم برای فروش عمومی نیست، اما بسیار تمایل به مقایسه آن با سیستم های قدرتمندی مانند هوم گوگل که از دستیار گوگل استفاده می کند و اکو آمازون با پشتیبانی الکسا مقایسه کند.
او اعتقاد دارد این سیستم ها سیستم های پیچیده ای هستند که برای استفاده عمومی معرفی شده و نمی توان قدرت آنها را نادیده گرفت.

قیمت هوشمندسازی خانه زاکربرگ


خانه هوشمندی که زاکربرگ اقدام به ساخت و معرفی آن کرده است، امکانات مختلفی را در خود جای داده. از این خانه می توان به عنوان یک BMS نام برد. این سیستم هوشمند جوانب مختلفی از هوشمندی را پیاده کرده. جارویس امکان کنترل روشنایی با دقت بالای تشخیص موقعیت، امکان پخش و قطع موسیقی، کنترل تمامی وسایل و بخش های خانه را دارد. از امنیت بسیار بالای این سیستم نیز نمی توان چشم پوشی کرد. البته ناگفته نماند که قیمت هوشمند سازی خانه ایشان در هیچ جا نوشته نشده است.

طراحی خانه هوشمند شرکت کارن به سبک خانه زاکربرگ


اگرچه که قطعا طراحی یک خانه هوشمند به سبک خانه گرانقیمت زاکربرگ، بسیار سخت و هزینه بر خواهد بود، اما اکنون می توان جنبه هایی از این سیستم را در تمامی ساختمان ها پیاده سازی کرد.
با داشتن یک خانه هوشمند شما می توانید از بخش های مختلف خانه مطمئن بوده و فعالیت های مختلف مربوط به خانه را با صرف کمترین وقت، بهینه و ایمن انجام دهید.
لازمه داشتن یک خانه هوشمند، استفاده از ابزار ها و افراد ماهر و خبر در انجام این کار است. شرکت هوشمند ساز کارن، با استفاده از متخصصین خبره و کاربلد در این بخش، می تواند شما را در داشتن یک خانه هوشمند ایمن، با امکانات و مطمئن همراهی کند.

کلام آخر


داشتن خانه ی هوشمند، که تمامی فعالیت ها خودکار و بهینه انجام شود، اکنون دیگر رویایی دور از دسترس نیست. شاید اکنون نتوان خانه ای مشابه با گران قیمت ترین خانه هوشمند که توسط مارک زاکربرگ، مالک فیسبوک طراحی کرد. اما هوشمند سازی خانه تا این سطح دور از تصور نیز نخواهد بود. یقینا در آینده ای نه چندان دور، این امکان در کشور ما نیز فراهم خواهد شد که با استفاده از دستیارهای صوتی شرکت های بزرگ، خانه ای هوشمند داشته باشیم.
در حال حاضر نیز خانه های تمام هوشمند توسط شرکت های معتبر قابل انجام است که با بررسی های دقیق می توانید ساختمان خود را به آنها بسپارید. شرکت کارت، با تجربه 10 ساله در این زمینه، امکان هوشمند سازی کامل خانه شما را داشته و می توانید مانند زاکربرگ، صاحبه خانه ای هوشمند، و البته با قیمت بسیار پایین تر باشید!