«مانسون» ۴۵۰۰ میلیارد ریال به باغملک خسارت وارد کرد

«مانسون» ۴۵۰۰ میلیارد ریال به باغملک خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز فرج اللهی عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با صدا و سیما میزان خسارت‌های وارد شده بر اثر بارش‌های سیلابی سامانه مانسون در شهرستان باغملک را تشریح کرد و افزود: میزان خسارت بارش‌های دو روز گذشته در بخش عشایری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، راه‌های اصلی و فرعی یک هزار میلیارد ریال، حوزه کشاورزی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، منازل مسکونی، ساختمان‌های تجاری، کارگاه‌های تولیدی ۱۰۰ میلیارد ریال، آبرسانی ۵۰۰ میلیارد ریال، شبکه‌های توزیع و انتقال برق بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و تأسیسات صداوسیما مستقر در باغملک یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی در ادامه میزان خسارت‌های وارد شده به بخش عمران شهری در باغملک، میداود، قلعه تل و صیدون را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت در پی بارش‌های دو روز گذشته به بخش‌های مختلف در این شهرستان‌ها وارد شد.

فرج اللهی خبر داد: میزان خسارت بارندگی سیل آسای روز گذشته در شهرستان باغملک نیز توسط کارشناسان در حال ارزیابی است که بعد از بررسی اعلام می‌شود.

فرماندار باغملک تاکید کرد: با توجه به اخطارهای فعالیت سامانه مانسون تا آخر هفته استان از مردم درخواست می‌شود که نکات ایمنی را رعایت کنند و در مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات تردد نکنند.

منبع : مهر