ما بهترین قوانین را داریم اما هیچگاه اجرا نشده‌اند

ما بهترین قوانین را داریم اما هیچگاه اجرا نشده‌اند

حسن بیادی نایب رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از شورای دوم و سوم که جلوه‌های ویژه از مدیریت شهری را خلق کرده‌اند پس از آن دیگر شوراها به اندازه شهرداری نبود و شهرداری نیز دیگر به اندازه تهران نبود.

وی در خصوص امور قانونگذاری بیان کرد: هم از لحاظ تجربه، سن و تحصیلات باید فکر اساسی برای آن شود چرا که در امور قانونگذاری تجربه و دارا بودن موقعیت‌های اجتماعی، سواد و سابقه بسیار اهمیت دارد.

بیادی افزود: یک نماینده باید شناخته شده و مقبول مردم باشد.

وی مشکل قانون اساسی را اجرایی نشدن آن دانست و گفت: شعارهایی که در خصوص تغییر قانون اساسی داده می‌شوند درست نیست، چرا که فکر می‌کنند که قانون اساسی کشور باید دچار یک انقلاب شود، در حقیقت ما بهترین قوانین را داریم اما هیچگاه اجرا نشده‌اند و این مشکل افرادی است که مانع اجرای آن می‌شوند.

نایب رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اهمیت انتخابات پیش‌رو بیان کرد: به دلیل اینکه مردم تخصص لازم در برخی امور را ندارند، نمی‌توانند در آن زمینه دخالت کنند یا مسائل را به رأی عمومی گذاشت بنابراین خبرگانی را انتخاب می‌کنند که افرادی صالح و اصلاح کننده باشند، هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ تجربی مردم باید با دید باز رأی بدهند.