مجارستان: فشار غرب باعث تغییر موضع در قبال اوکراین نمی‌شود

مجارستان: فشار غرب باعث تغییر موضع در قبال اوکراین نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که مواضع دولت بوداپست در قبال جنگ اوکراین مورد انتقاد کشورهای غربی است.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان روز شنبه در مصاحبه ای اعلام کرد که مجارستان به دلیل این موضع که خواستار مذاکره بین مسکو و کی یف است، مورد حمله شدید کشورهای غربی قرار گرفته است.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که دولت مجارستان همواره تاکید کرده که تنها راه نجات جان مردم در اوکراین و مناطق اطراف آن، پایان دادن به این جنگ در اولین فرصت است و تنها اقدامی که می توانید انجام دهید آتش بس و گفتگوهای صلح است.

سیارتو ادامه داد: این موضع ما است. ما به خاطر این موضع خود از سوی کشورهای ترانس آتلانتیک (اتحادیه اروپا و آمریکا) مورد حمله شدید قرار گرفته ایم.

وزیر خارجه مجارستان در عین حال یادآور شد که فشارهای خارجی بوداپست را مجبور به تغییر موضع خود در مورد درگیری در اوکراین نمی کند.

مجارستان از آغاز درگیری میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، به طور مداوم از آتش بس و مذاکرات صلح، اتخاذ موضع مستقل در قبال تحریم ها و روابط اقتصادی با مسکو و همچنین امتناع از تأمین مالی و نظامی کی یف حمایت کرده است.