مذاکرات نظامی دو روزه تهران-باکو به میزبانی ستادکل نیروهای مسلح

مذاکرات نظامی دو روزه تهران-باکو به میزبانی ستادکل نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری مهر، ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۵ و ۶ بهمن‌ ، میزبان وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در تهران خواهد بود.

در این سفر دو روزه سپهبد «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، با مقامات عالیرتبه نظامی و سیاسی کشورمان دیدار و گفتگو خواهد کرد. از اهداف اصلی این سفر توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دفاعی نظامی و امنیتی اعلام شده است.

همچنین دو کشور با برخورداری از مشترکات فرهنگی دینی و تاریخی زمینه‌های فراوانی برای همکاری در حوزه‌های مختلف دارند و مرزهای مشترک زمینی و دریایی دو کشور همکاری‌های دفاعی امنیتی را برجسته می‌سازد و بر همین مبنا نیز دیدارهای نوبه‌ای مقامات عالی نظامی دو کشور برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و سفر مذکور نیز در این چارچوب خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران همواره نگاه ویژه‌ای به جمهوری آذربایجان دارد و بر همین مبنا نیز همواره روابط دو کشور در سطح خوبی قرار داشته است.

سفارت آذربایجان در تهران روز گذشته از دیدار علیزاده با محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خبر داده و اعلام کرده بود در این دیدار همکاری های نظامی و فنی دو کشور بررسی شد .

طبق اعلام این سفارت در این دیدار که روز شنبه انجام شد، توجه ویژه سران جمهوری آذربایجان و ایران به تعاملات دو کشور مورد اشاره قرار گرفت و از روابط نزدیک جمهوری آذربایجان و ایران ابراز خرسندی شده است.

در این دیدار بر لزوم تداوم همکاری‌های جمهوری آذربایجان و ایران به‌عنوان همسایگان دوست و نزدیک در همه زمینه‌ها تاکید و موضوعات در دستور کار در حوزه دفاعی، نظامی و نظامی وفنی بررسی شد و در خصوص چشم‌انداز تقویت بیشتر همکاری‌های مؤثر، تشکیل سفرهای متقابل، افزایش تبادل تجربیات و اجرای پروژه های مشترک بحث و تبادل نظر شد.

منبع : مهر