مروری بر لیست مراکز احراز هویت سجام

مروری بر لیست مراکز احراز هویت سجام

قصد شروع فعالیت در بازار بورس را دارید؟ جزء دارندگان سهام عدالت هستید و می‌خواهید برای مدیریت سهام خود در بورس اقدام کنید؟ آیا می‌دانید برای بهره‌مندی از سود سهام عدالت باید ابتدا در سامانه سجام ثبت‌نام کنید؟ به طور کلی ثبت‌نام در سامانه سجام از دو مرحله کلی تشکیل می‌شود؛ مرحله اول شامل ثبت مجموعه‌ای از اطلاعات هویتی، حساب بانکی، مالی، شغلی و ارتباطی در سامانه سجام است. پس از این مرحله باید کار احراز هویت را انجام دهید تا ثبت‌نام شما در مرحله اول مورد تأیید قرار بگیرد و کد بورسی به شما اختصاص داده شود. احراز هویت به دو صورت حضوری و غیرحضوری در کشور انجام می‌شود. برای آگاهی از لیست مراکز احراز هویت سجام به‌صورت حضوری، تا انتها با ما همراه باشید.

نگاهی کوتاه به فرآیند ثبت‌نام در سامانه سجام پیش از احراز هویت

با مراجعه به سایت sejam.irمی‌توانید مرحله نخست ثبت‌نام در سامانه سجام را پشت سر بگذارید. در نظر داشته باشید که در طول این مرحله تمام اطلاعاتی که در سامانه ثبت می‌کنید، باید متعلق به شخص سهام‌دار باشد. به عنوان مثال شماره تلفن همراه باید منطبق بر کد ملی فرد در هنگام خرید سیم‌کارت باشد.

توجه داشته باشید که مرحله اولی ثبت‌نام تنها در صورتی به پایان می‌رسد که یک پیامک حاوی کد پیگیری به تلفن همراه ثبت شده در سامانه ارسال شود. اما این پایان کار نیست و برای دریافت کد بورسی حتماً باید کار احراز هویت را نیز انجام دهید. در ادامه لیست مراکز احراز هویت سجام را مرور می‌کنیم.

لیست مراکز احراز هویت سجام

باتوجه به اهمیت فعالیت‌های مالی در بورس، این نیاز وجود دارد که هویت افراد فعال در آن به طور کامل احراز شود. در همین راستا لازم است که بعد از ثبت‌نام در سامانه سجام، یک‌مرتبه کار احراز هویت انجام شود تا صحت‌وسقم اطلاعات وارد شده در سامانه به طور کامل مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح قرار بگیرد. در سراسر کشور مراکزی برای احراز هویت سجام ایجاد شده است که افراد می‌توانند با مراجعه به آن‌ها کار احراز هویت خود را انجام دهند. برای مشاهده لیست مراکز احراز هویت سجام باید به نشانی https://profilesejam.csdiran.ir/authenticationOffices مراجعه کنید. با ورود به این سامانه با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه می‌شوید.

در این صفحه می‌توانید با تعیین استان و شهر محل زندگی خود، لیست مراکز احراز هویت سجام موجود در شهر خود را به همراه آدرس و شمار تلفن مشاهده کنید.

هزینه احراز هویت حضوری چقدر است؟

هزینه فرآیند احراز هویت حضوری برای دریافت کد بورسی در دفاتر پیشخوان دولت برای شخص اصیل ۱۱۱۰۰ تومان و برای نماینده قانونی شرکت‌های حقوقی ۱۲۷۰۰ تومان اعلام شده است.

آیا دفاتر احراز هویت سجام همان کارگزاری‌هایبورسی هستند؟

پاسخ این سؤال منفی است. به طور کلی فرآیند احراز هویت در کشور در سه مجموعه دفاتر پیشخوان دولت، کارگزاری‌های بورس و همچنین بانک‌ها انجام می‌شود. در شهرهای بزرگ مانند تهران خدمات احراز هویت توسط دفاتر پیشخوان و کارگزاری‌های بورس ارائه می‌شود؛ اما در شهرستان‌های کوچک این هماهنگی صورت گرفته است که برخی بانک‌ها نیز کار احراز هویت سامانه سجام را انجام می‌دهند.

کلام پایانی

با لیست مراکز احراز هویت سجام آشنا شدیم. تا قبل از سال ۱۳۹۹ فرآیند احراز هویت سجام، صرفاًبه‌صورت حضوری و با مراجعه به مراکز احراز هویت تعیین شده در سایت سجام انجام می‌شد. اما در اوایل سال ۱۳۹۹ و با ورود موج جدیدی سهام‌داران جدید و سهام عدالت به بورس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه امکان احراز هویت غیرحضوری را نیز فراهم نمود. به این ترتیب افراد می‌توانند با استفاده از سرویس احراز هویت هوش مصنوعی یوآیدی تنها با دارا بودن یک تلفن همراه هوشمند کار احراز هویت را بدون نیاز به مراجعه به مراکز احراز هویت انجام دهند.