مزایا، معایب و تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت و لیزر دایود

مزایا، معایب و تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت و لیزر دایود

لیزر الکساندرایت و لیزر دایوداز دستگاه های پرطرفداری است که در کلینیک و مطب ها مورد استفاده قرار می گیرد،در این مقاله درباره مزایا و معایب دستگاه لیزر الکساندرایت و همچنین دستگاه لیزر دایود را به صورت کامل توضیح می‌دهیم و هم به متخصصانی که هنوز در حال بررسی لیزر هستند و هم به مشتریانی که دوست دارند بفهمند کدام لیزر برای آنها بهتر است توصیه می‌کنیم مزایا و معایب لیزرالکساندرایت را دنبال کنند.

به دلیل شباهت دستگاه لیزر الکساندرایت با دستگاه لیزر دایود در ادامه به بررسی هر دو دستگاه خواهیم پرداخت.

لیزر الکساندرایت از نظر کارایی و احساس درد در طول درمان چه تفاوتی با لیزر دایود دارد؟ اینها رایج ترین سوالات هستند.

برای درک دقیق نحوه عملکرد لیزر الکساندرایت و دایود، لازم است با تئوری فتوترمولیز انتخابی آشنا شویم. اما چه کسی به این نظریه خسته کننده اهمیت می دهد؟ به هر حال، کافی است درک کنیم که پرتو لیزر هدف آن فولیکول های مو را بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف از بین می برد. پرتو لیزر به دلیل طول موج مشخصی به هدف می رسد که طول موج لیزر الکساندرایت ۷۵۵ نانومتر و لیزر دایود تا ۱۲۰۰ نانومتر است.

لیزر الکساندرایت از ماده معدنی مخلوطی از کریزوبریل و کروم است. این مواد معدنی به صورت مصنوعی رشد می کنند.لیزردایود حاوی مواد معدنی نیستند. آنها از دو لایه مواد نیمه هادی تشکیل شده اند که به هم متصل شده اند و ماده فعال آن گالیوم آرسنید است.

اگر قصد خرید دستگاه لیزر الکساندرایت را دارید لینک زیر را دنبال کنید:

https://arenagostar.com/alexandrite-laser-device/

قیمت پایه لیزر بر اساس مواد و روش ساخت آن تعیین می شود. هر چه تولید فناوری آن گران تر باشد، لیزر گران تر است.یعنی قیمت لیزر الکساندرایت همیشه از لیزر دایود بیشتر است و خواهد بود.

هر چه طول موج بیشتر باشد، پرتو نور عمیق تر به بافت نفوذ می کند. این بدان معناست که هدف لیزر دایود ملانین و هموگلوبین است، در حالی که الکساندرایت فقط روی ملانین کار می کند. عمق رشد موها متفاوت است. برخی از موها به صورت سطحی رشد می کنند، برخی دیگر عمیق می شوند. این بدان معنی است که تمام موها با لیزر الکساندرایت از بین نمی روند.

لیزر دایود برای موهایی که رنگدانه کمتری دارند موثرتر است و به فتوتیپ پوست بستگی ندارد: می توان از آن برای هر یک از شش نوع پوست استفاده کرد. لیزر آن به عمق بیشتری نفوذ می کند و موهایی را که حتی در سطح پوست ظاهر نشده اند از بین می برد. اگرچه مو هنوز برای مشتری قابل رویت نیست، لیزر به آن می رسد و آن را از بین می برد.

امواج لیزر الکساندرایت به موهای لایه های عمیق تر پوست نمی رسد و تنها برای ۱ تا ۲ فتوتیپ پوست موثرترین است. اگر روی ۳ تا ۶ فتوتیپ پوست استفاده شود حتی می تواند باعث سوختگی شود.

مزایای دستگاه لیزر الکساندرایت

نکات زیر مزایای این درمان را در مقایسه با گزینه های دیگر برجسته می کند.

لیزر نوری با طول موج بلندتر را ایجاد می‌کند که عمیق‌تر نفوذ می‌کند و از این رو، موها را سریع‌تر و مؤثرتر بدون آسیب رساندن به پوست از بین می‌برد، زیرا ملانین موجود در سلول‌های اپیتلیال (سلول‌های پوست) نور را با همان سرعت جذب نمی‌کند.

آسیبی که به پوست وارد می شود کمتر از سایر لیزرها است زیرا ملانین موجود در پوست در جذب طول موج خاص نور کمی کندتر است و از این رو هیچ آسیب پوستی گسترده ای مشاهده نمی شود. این یک عامل بازدارنده اصلی برای اکثر مردم است.

عوارض جانبی این درمان در مقایسه با سایر درمان‌ها کمتر بوده و در صورت رعایت ژل خنک‌کننده مناسب بلافاصله پس از درمان و ادامه آن در بازه زمانی توصیه‌شده، درد آن بیشتر کاهش می‌یابد. ژل های خنک کننده کافی نیستند و باید از تکنیک های خنک کننده بیشتری استفاده شود. یکی از این روش‌های خنک‌کننده، خنک‌سازی کرایوژن -۳۰ درجه سانتی‌گراد است.

معایب دستگاه لیزر الکساندرایت

قیمت بالای دستگاه از اصلی ترین معایب این محصول می‌باشد. اما اگر این دستگاه را خریداری کنید قطعا بین ۵ تا ۱۰ سال برای شما کارایی خواهد داشت.

مزایای دستگاه لیزر دایود

در مدل های قدیمی آن مقایسه با لیزرهای دیگر با توان کمتری کار می کند. به علاوه در مقایسه با سایر لیزرها توان خروجی بالایی دارد.

دستگاه لیزر دایود در مقایسه با سایر انواع لیزر آن از نظر اندازه کوچکتر است و قیمت آن نسبت دستگاه های دیگر ارزان تر است.

معایب دستگاه لیزر دایود

دیود لیزر پرتو لیزر واگرا بیشتری تولید می کند.برای اندازه منبع بزرگ به اپتیک های بزرگ و پرهزینه نیاز دارند.مشکل گرمایش بحرانی نیز دارد و برای تمامی تیپ های پوستی نیز مناسب نیست.